برش و ساعت دیواری چوبی

ساعت دیواری چوبی و الزامات کار چوب

همان طور که انتظار می رود اجزای ساعت دیواری چوبی باید تا حد امکان از جنس چوب باشد. قاب های ساخته شده برای این ساعت، بهتر است از چوب های محکم و با کیفیت تهیه گردد. قاب ساعت به نوعی چارچوب وجودی ساعت دیواری محسوب می گردد و حتی الامکان باید از چوب های متراکم و یا متراکم شده با روش های علمی تهیه شود. البته ساعت های جدید به نوعی چارچوب مشخص فیزیکی ندارند.  جنبه های تزیینی چوب بسیار مهم هستند و قابلیت های گسترده ای در صنایع مختلف را پیش روی تولید کنندگان قرار می دهند. چوب های نرم بیشتر در صنایع درودگری استفاده می شوند. درودگری یا نجاری سر منشا پیدایش محصولات هنری زیبا مانند میز و صندلی های چوبی، درهای چوبی و چه بسا ساعت های چوبی بوده است. نجاری در ایران بعد از اسلام روند توسعه افزونی داشته و از انحصار شاهزادگان و اشراف آن زمان خارج شده است.

ساعت دیواری، ساعت چوبی،ساعت دکوری

 

خرید ساعت دیواری چوبی

ابزارآلات مهم در ساخت ساعت دیواری چوبی به پیروی از برش سنتی  

نقش همه ابزارآلات در ساخت یک اثر هنری و البته مفید استفاده، بدون تردید مهم است اما در این میان ابزارآلاتی نقش کلیدی را بازی می کنند:

  • اره  نواری این اره ها در واقع ابتدای مسیر کار هنری و تبدیل کننده تنه های زمخت چوب یا الوار های ضخیم به برش های کوچکتر می باشند. 
  • ابزارآلات برشی زاویه دار (فارسی بر) با وسیله این ابزار می توان چوب های مناسب را در زوایای مختلف برش زده و در صنایع مختلف از جمله ساعت سازی با چوب،  بسیار استفاده می شوند. به وسیله این ابزار مانند اره های میزی می توان برش های صافی ایجاد نمود.
  • اره های عمود بر- اره های عمود بر، برای ایجاد منحنی بر روی چوب با خاصیت تغییر سطح به کار می روند.
  • ابزار آلات اندازه گیری مانند متر و کولیس ها به طور کلی ابزار اندازه گیری جزو مهمترین ارکان انجام هر کار هنری بر روی چوب می باشند.
  • فرز های موسوم به مینیاتوری با این ابزار می توان نقش های مختلف ترسیم شده بر روی چوب های مختلف را پیاده سازی کرد. اغلب قریب به اتفاق نقشهای توخالی مینیاتوری اطراف ساعت های چوبی با این وسیله ساخته می شوند.
  • اره مویی در ساخت انواع ساعت به واسطه پیاده کردن برش های میلیمتری و اغلب بسیار ریز از این وسیله بهره می گیرند.
  • پولیشر ها این ابزار امکان سمباده زنی پیشرفته را با تیغه های مختلف و متناسب با کار فراهم می سازد.
  • ابزار آلات حفاظتی   ایمنی در هیچ کاری را نمی توان نادیده گرفت، انواع مناسب لباس کار، عینک محافظ، دستکش و کلاه محافظ و ماسک ها لازمه انجام یک نجاری سالم می باشند.

ساعت دیواری، ساعت چوبی،ساعت دکوری، ساعت تاس

 

خرید ساعت دیواری چوبی امروزی 

برش های روی چوب و مدرنیته

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی هر روز روشهای جدیدی فراروی نجاری مدرن قرار می گیرد. یکی از این روش ها انجام برش به روش لیزری می باشد. در این روش چوب بدون تماس با وسیله ای و تنها در اثر اشعه لیزر برش می خورد. در ساخت ساعت های چوبی این روش، توان ساخت متریال هایی با اندازه گیری های ظریف را میسر می  سازد . همچنین با این روش مدرن، پیاده سازی حکاکی های صاف در کمترین زمان ممکن و با کیفیت متمایز امکان پذیر می گردد. انجام تزیینات ساعت دیواری چوبی با روش لیزری، بازده بالایی در کارگاه های درودگری ایجاد می کند. این روش مدرن وجود خاک اره و آلودگی های محیط از جمله آلودگی های صوتی را به حداقل ممکن می رساند. انجام کار به طور کلی به وسیله رایانه و بدون نیاز به وجود فیزیکی انسان می تواند متریال های گوناگون چوب را شکل دهد. دستگاه برش موسوم به تروتک، انجام همزمان برش و حکاکی با عمق های متغیر را میسر می سازد. پس از ساخت قسمت های مختلف کار برای اتصال اجزا می توان از چسب، قلاب ها و میخ های مناسب استفاده کرد.

ساعت دیواری، ساعت چوبی،ساعت دکوری، ساعت مدرن

 

خرید ساعت دیواری چوبی مدرن با برش های حرفه ای (با دست)  بر روی چوب

استفاده برش دیجیتال در ساخت ساعت چوبی

در برش دیجیتالی بر خلاف روش لیزری از مته و ابزار های برش برای کار بر روی متریال که در اینجا چوب می باشد، استفاده می گردد. این ابزار ها در بازار موسوم به ابزار آلات دیجیتال کات می باشند. ابزار EOT اختصاصی شده برای متریال چوب مانند الوار های متراکم و با ضخامت زیاد می باشد. ابزار POT نیز برای چوب های نرم و متراکم با ضخامت کمتر مناسب تر می باشد. ابزار اخیر با توجه به متریال استفاده شده در ساعت دیواری چوبی کاربرد بیشتری دارد.

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید