با بازی تخته نرد آشنا شوید!

با بازی تخته نرد آشنا شوید!

تخته نرد چوب گردو، تخته نرد منبت کاری شده

بازی تخته نرد

یکی از جذاب ترین بازی ها و سرگرمی هایی که امروزه طرفداران بسیاری در سطح کشور های مختلف دنیا و از جمله کشور ایران دارد، بازی تخته نرد می باشد. این نوع بازی همانند بازی شطرنج و منچ، یک بازی فکری می باشد که افرادی که باهوش ترند، می توانند در این بازی برنده باشند. هر چند که شانس نیز در این بازی دخیل است و مجموع اعداد تاس یک عدد شانسی می شود و شما را در صفحه ی بازی به پیش می برد. اما به هر حال هر کس که بتواند از مهره های خود درست بازی بگیرد و زود تر از حریف خود آن ها را از صفحه ی بازی خارج کند، برنده ی بازی می باشد. این نوع بازی به دلیل جذابیت و هیجان بسیار بالایی که دارد، که جز جوانان، مورد توجه بسیاری از افراد خصوصا افراد سالمند و بازنشسته قرار گرفته و امروزه در بسیاری از پارک ها و فضا های باز، افراد سالمند گرد هم می آیند و اوقات فراغت خود را با این نوع بازی و سرگرمی می گذرانند. رده های سنی مختلف می توانند این بازی جذاب و هیجان انگیز را انجام دهند و از انجام این بازی لذت ببرند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با بازی تخته نرد آشنا کرده و درباره ی نحوه ی انجام این بازی، توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

 

انواع تخته نرد ها کدام اند؟

تخته نرد ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در قالب شکل های مختلفی تولید می شوند. شکل ظاهری این تخته نرد ها در خرید و فروش این وسایل بازی و سرگرمی بسیار اهمیت دارد. امروزه در بسیاری از شهر های ایران از جمله شهر های اصفهان و شیراز و ... پس از ساخت بازی تخته نرد که در بسیاری از موارد از چوب درختان مختلف به این منظور استفاده می شود، روی آن ها خاتم کاری و منبت کاری انجام می دهند و ظاهر آن ها را زیبا و دلنشین می کنند. این کار می تواند در افزایش فروش این بازی ها نقش بسزایی داشته باشد. لذا در بازار این شهر های کشور، تخته نرد های نفیس و زیبایی وجود دارند که شما می توانید آن ها را به صورت مستقیم و یا آنلاین خریداری کرده و حتی به عنوان دکور آن را در ویترین خانه ی خود قرار دهید.

خرید تخته نرد زیبا، تخته نرد منبت کاری شده طرح غزال

تخته نرد زیبا

نحوه انجام بازی تخته نرد

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، بازی تخته نرد یکی از جذاب ترین بازی های دنیا می باشد که در کشور ایران نیز امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. در این نوع بازی دو نوع مهره وجود دارد که در بسیاری از موارد به رنگ های سیاه و سفید هستند. این بازی دارای چهار منطقه می باشد و بازیکنان باید در دو جهت مختلف بازی خود را شروع کنند. به این معنی که یک بازیکن باید در جهت عقربه های ساعت حرکت کند و در نهایت مهره های خود را از طرف مقابل خارج کند و بازیکن دیگر باید در جهت خلاف عقربه های ساعت حرکت کند. در نهایت فردی که بتواند زود تر از طرف مقابل خود مهره های خود را از صفحه ی بازی خارج کند، برنده ی مسابقه خواهد بود.

در این بازی دو تاس وجود دارد که بازیکنان باید به نوبت آن ها را بیندازند و مجموع دو تاس عددی است که مهره را در طول خانه های بازی به جلو می برد. در طول بازی ممکن است بازیکنان مهره های یک دیگر را بزنند و آن ها را از بازی خارج کنند. در این صورت بازیکن مقابل بایستی دوباره از اول شروع کرده و مهره ی خود را در جهت یا خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهد.

این که چه مهره ای در این بازی حرکت داده شود تا بتوان مهره های خود را به نوبت از صفحه ی بازی خارج کرد در این بازی بسیار مهم است و هوش شما را می رساند. چه بسا بازیکن هایی هستند که شانس خوبی دارند و در طی بازی تاس به نفع آن ها عمل می کند اما چون نمی دانند چگونه بازی را تمام کنند و مهره های خود را از صفحه ی بازی خارج کنند، بازنده ی بازی می شوند. لذا علاوه بر شانس، هوش بازیکن نیز می تواند در تعیین برنده یا بازنده ی بازی تاثیر داشته باشد.

تخته نرد داخل ریشه، تخته نرد منبت کاری

تخته نرد داخل ریشه

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با بازی تخته نرد آشنا کرده و درباره ی نحوه ی انجام این بازی، توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان واقع گردد و بهره ی لازم را از محتویات این مقاله برده باشید.

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید