نکات مهم در مورد خرید تخته نرد

 

نکات مهم در مورد خرید تخته نرد

تخته نرد به عنوان یکی از بهترین بازی‌ هایی شناخته می ‌شود که نزد افراد زیادی محبوب است. برای خرید تخته نرد باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. اگر نکات مربوط به جنس، اندازه، کیفیت و ... را بررسی کنید، بهترین مدل این بازی را خریداری خواهید کرد. متاسفانه امروزه بسیاری از افراد بدون آگاهی اقدام به تهیه این محصول می‌ نمایند. در این مطلب می‌ خواهیم هر یک از مواردی که مربوط به این موضوع می ‌باشد را برای شما توضیح دهیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

تخته نرد کادویی چوب گردو داخل مارس | آرتانامیک

بهترین تخته نرد از نظر اندازه

 یکی از مهم ‌ترین نکاتی که شما در زمان خرید تخته نرد باید به آن دقت کنید بررسی اندازه آن می ‌باشد. تخته‌ ها را در سایز مسافرتی، متوسط و بزرگ طراحی می‌ کنند. خرید تخته نرد ‌های مسافرتی بیشتر برای سفر و جاده توصیه می شود. شما زمان طی کردن مسیر در ماشین خود یا حتی هواپیما و اتوبوس می‌ توانید این بازی را همراه خود داشته باشید. حمل و نقل تخته‌ های بازی کوچک به دلیل ابعاد کوچک و وزن کم آنها بسیار آسان است. گاهی اوقات حین بازی در این نوع امکان دارد شما با مشکلاتی مانند پریدن تاس به بیرون از صفحه و ... مواجه شوید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که تخته‌ های مسافرتی برای دورهمی‌ های دوستانه در بیرون از منزل و سفر گزینه بسیار خوب و مناسبی هستند.

 تخته نرد و شطرنج اندازه متوسط به عنوان یکی دیگر از انواع این محصول به شمار می ‌رود که محبوبیت زیادی دارد. حمل و نقل این نوع دشوار نیست و فضای مناسبی برای ریختن تاس ‌ها دارد. سایز مهره‌ ها در این نمونه بسیار مناسب می ‌باشد. تخته های متوسط توسط بسیاری از افراد خریداری می ‌گردند و پر فروش ترین نوع خود می باشند. یکی دیگر از اندازه‌ ها، نمونه بزرگ است. هر نوع تخته بازی که با ابعاد بزرگ طراحی می ‌شود را معمولا به عنوان تخته بازی رومیزی معرفی می کنند. کاربرد این تخته ها بیشتر در خانه بازی، کلوب‌ ها و .... است. در برخی از موارد این نمونه ها را برای تزیین و کلکسیون خریداری می ‌نمایند.

خرید تخته نرد و جنس های متنوع آن

 یکی از مهم ‌ترین مواردی که زمان خرید تخته نرد اهمیت دارد بررسی جنس آن است. تخته‌ ها بر اساس جنس در چندین دسته قرار می ‌گیرند. تخته نرد چوب گردو به عنوان یکی از نوع هایی شناخته می ‌شود که استحکام بی‌ نظیری دارد. این نمونه را تنها افرادی که در زمینه طراحی تخته نرد خاص فعالیت می کنند، تولید خواهند کرد. ظاهر زیبا، منبت کاری، طراحی خاص و وزن بالای تخته های گردو به عنوان مهم‌ ترین ویژگی های آن شناخته می‌ شوند. روس و راش به عنوان یکی دیگر از جنس‌ های تخته است که در مدل‌ های سنگین و نیمه سنگین، آن را تولید می کنند. استحکام بالای این نوع مهم ‌ترین ویژگی آن به شمار می ‌رود. تخته سنجد یکی دیگر از انواع جنس های این محصول می‌باشد که استحکام بالایی دارد. متریال اصلی این نوع از ریشه سنجد است. 

خرید تخته نرد داخل ریشه گردو | فروشگاه آرتانامیک

تخته نرد چرم در دو نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی تولید می شود. بر اساس نوع چرمی که در این محصول به کار گرفته شده است قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد. جذب صدا یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ های تخته بازی چرمی می ‌باشد. تخته های ام دی اف به عنوان دیگر نوع هایی از این محصول هستند که وزن و قیمت کمتری نسبت به نوع های دیگر دارند.

بررسی نقش و نگاره های تخته نرد

 یکی دیگر از مواردی که زمان خرید تخته نرد باید به آن دقت داشته باشید بررسی نقش های آن می‌ باشد. برخی از تخته های بازی با طرح چوب تولید می‌ شوند. سازندگان این تخته ‌ها محصولاتشان را مانند طرح چوبی که مربوط به مواد اولیه است طراحی می ‌کنند. نوع خاتم کاری این بازی به عنوان تخته های خاص و لاکچری شناخته می‌ شوند. تخته نرد خاتم کاری شده در مدل ها و اندازه های متنوع طراحی می شود. این تخته ها مخصوص ایرانیان می ‌باشد و زیبایی بی ‌نظیری دارند و معمولا در طرح های سنتی با نقش و نگارهایی مانند گل، شکار و مینیاتور طراحی می‌ شوند.

 تمامی این طرح ‌ها با یکدیگر ترکیب می‌گردند و صحنه زیبایی را به وجود می‌ آورند. منبت کاری به عنوان یکی دیگر از نقش و نگارهایی است که روی انواع تخته ایجاد می ‌شود. این تخته ها به دلیل برجسته نقوش کنده کاری جلوه بی‌ نظیری خواهند داشت. برخی از نقوشی که روی آنها به کار گرفته می‌ شوند به صورت چاپی هستند. دوام این نقوش بسیار پایین است و به راحتی دچار خط و خش می‌ گردند که برای رفع این مشکل معمولا از یک لایه پلی استر و ... استفاده می شود تا کیفیت و دوام آن به طول قابل توجهی افزایش یابد. این نمونه ها را به عنوان یک محصول اقتصادی تر می ‌توانید خریداری کنید.

تخته نرد خاتم کاری شده | فروشگاه آرتانامیک

بررسی مهره های تخته

 یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید تخته نرد اهمیت دارد بررسی مهره‌ ها است. تعداد مهره ‌ها را زمان خریداری باید بررسی کنید تا متوجه تعداد کم و زیاد آنها شوید. برای انجام دادن بازی شما به ۳۰ عدد مهره نیاز خواهید داشت. رنگ ‌مهره‌ها به دو دسته تقسیم می‌ شود. 15 عدد از مهره ها روشن هستند و 15 عدد دیگر از مهره ها با رنگ تیره تولید می شوند. دو عدد تاس درون بسته‌ بندی قرار می ‌گیرد. اگر تخته ای که شما خریداری می‌ کنید دارای جایگاهی برای قرار دادن مهره‌ ها است باید مهره‌ ها را در این جایگاه بگذارید.

امتحان نمایید که اندازه مهره‌ ها با محل مورد نظر (شانه ها) هماهنگی داشته باشد. وضعیت قرارگیری مهره‌ ها را باید بررسی کنید و سپس آنها را تهیه نمایید. توجه به جنس و لایه رویین هر یک از مهره‌ ها اهمیت زیادی دارد. در صورتی که جنس و لایه رویین مهره‌ ها کیفیت خوبی نداشته باشند بعد از مدتی باعث می شود رنگ مهره ها از بین رود.

تخته نرد منبت کاری شده نفیس طرح پرکار هخامنشی

بررسی قیمت تخته نرد

یکی دیگر از نکاتی که جهت خرید تخته نرد اهمیت دارد بررسی قیمت این محصول است. قیمت هر یک از انواع آن بر اساس فاکتورهایی که در این مطلب بیان کردیم مشخص خواهد شد. اندازه یکی از مهم ‌ترین مواردی است که قیمت آن را تعیین می‌ کند. اگر نقش و نگارهای خاصی روی محصول به کار گرفته شود قیمت تخته نیز افزایش پیدا می‌ کند. توجه داشته باشید که برای تهیه هر یک از مدل‌ های تخته باید قیمت آنها را با ویژگی‌ های متفاوتی که دارند مطابقت دهید. در این صورت می توانید بهترین تخته نرد را برای بازی کردن انتخاب نمایید. قیمت هر یک از تخته نردهای نفیس که دارای منبت کاری، خاتم کاری و نقش های طبیعی خاص هستند بیشتر از مدل های ساده است.

برای مشاهده طرح های بیشتر میتوانید وارد صفحه خرید تخته نرد فروشگاه آرتانامیک شوید و از جدیدترین طرح ها و قیمت آنها مطلع شوید.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید