تخته نرد و شطرنج؛ يک انتخاب دو منظوره

تخته نرد و شطرنج

تخته نرد و شطرنج دو بازي هوشي و مفرح مي باشند که پيشينه بسيار کهن دارند. شطرنج بازي معروف هنديان و تخته نرد هم بازي معروف و کهن ايرانيان هستند. انجام اين بازي ها فوايد بسيار زيادي براي همه افراد در تمامي سنين دارند. در اين دو بازي دقت و تمرکز حرف اول را براي پيروزي مي زند. تخته نرد و شطرنج در هم آميختگي بسيار بالايي دارند که اين محصول را در يک پک نيز توليد مي کنند. اکثر افرادي که هر يک از اين بازي ها را انجام مي دهند، به بازي ديگر نيز علاقه مند هستند. اين دو بازي جذاب در طرح ها و مدل هاي مختلفي توليد مي شوند. توليد کنندگان با شناخت خوب نسبت به سليقه افراد، اين دو بازي را در قالب يک جعبه بازي قرار مي دهند و در بازار فروش به مشتریان عرضه می کنند. فلسفه يکي شدن اين دو بازي قطعا براي شما جذاب خواهد بود. در ادامه اين مطالب فلسفه وجودي و داستان پيوند اين دو بازي را براي شما شرح خواهيم داد تا با احساس بيشتري بازي را دنبال کنيد. در توليد اين دو بازي یک از بهترين ابتکار ها اين بود که هر دو بازي را با يکديگر در یک بسته عرضه کنند. براي همين در پشت جعبه تخته نرد نقشه بازي شطرنج را رسم کرده و مهره هاي تخته نرد را با حک کردن شخصيت هاي شطرنج در حالت دو منظوره قرار دادند. در بعضي از مدل ها نيز مهره هاي شطرنج را به صورت جداگانه در جعبه قرار مي دهند. تخته نرد نيز با همان کيفيت شطرنج پشت آن طراحي و به کار برده شده است. هر دو بازي داراي فوايد يکسان از نظر ذهني و جسمي مي باشند و اين فوايد يکي از محبوبيت هاي بالاي اين دو محصول است. با داشتن يک تخته نرد که امکان بازي شطرنج را براي شما فراهم مي آورد يک تنوع عالي در بازي خود ايجاد خواهيد کرد و هيچوقت دچار يکنواختي نخواهيد شد.

شطرنج و تخته نرد سنندج

تخته نرد و شطرنج سنندج

فلسفه تخته نرد و شطرنج

داستان اين دو بازي و پيدايش اين دو بازي به زمان ساساني و انوشيروان بر مي گردد. بر همين اساس است که تخته نرد با نام نردشير نيز معروفيت دارد. در زمان ساساني از دربار پادشاه هند براي ايرانيان يک معما ارسال مي شود تا هوش ايرانيان را سنجيده و پاسخي به آن دهند. پادشاه هندوستان اين معما را به دربار پادشاه ايران با يک پيک مي فرستد و از آن ها مي خواهد که معما و روش بازي را براي آن ها بازگو کرده و راز معما را فاش کنند و چهل روز به آن ها مهلت مي دهند. بعد از 40 روز بزرگمهر که وزير اعظم انوشيروان بوده است راز و نحوه بازي شطرنج را براي سفير هندوستان بازگو مي کند و در جواب اين معما، بازي تخته نرد را براي پادشاه هندوستان ارسال مي کند و آن ها را به اين چالش جذاب دعوت مي کند. در ايران باستان به چالش کشيدن هوش و استعداد يکديگر يکي از روش های سنجش افراد براي کار هاي مهم بوده است. در ايران بر اين عقيده هستند که تخته نرد بسيار جذاب تر از شطرنج مي باشد، چرا که شطرنج فقط به هوش و استراتژي بازيکن بستگي دارد و تقدير در آن دخيل نمي باشد، حال آن که در تخته نرد علاوه بر هوش و زيرکي بازيکن تقدير نيز در آن دخيل بوده و به زندگي بسيار نزديک تر مي باشد. اين فلسفه وجودي دو بازي و رسيدن به يکديگر در مقطع زماني مشخص باعث شده تا دو فرهنگ از سرگرمي هاي هوشي يکديگر استفاده کرده و فرهنگ خوب کشور خود را به يکديگر ارسال کنند و از آن بهره هاي بسياري ببرند. اين داستان در چندين کتاب آمده است و پايه و اساس قوي دارد. در آثار مختلف باستان شناسي اين دو بازي در نقاط مختلفي با قدمت هاي گوناگون کشف شده اند که نشان از قدمت تاريخي آنان و توجه خاص ايرانيان به سرگرمي و به چالش کشاندن هوش يکديگر بوده است.

تخته نرد و شطرنج کادویی طرح فرش

 

تخته نرد و شطرنج دو بازي جذاب

تخته نرد و شطرنج هاي مختلف

قطعا شما هم با دانستن داستان تخته نرد و شطرنج علاقه بسياري به انجام اين بازي ها خواهيد داشت. بهترين وسيله براي بازي اين دو استفاده از تخته نرد هاي دو منظوره است. تخته نرد هاي دو منظوره در ابعاد و جنس هاي مختلف توليد مي شوند. جنس غالب در توليد اين تخته نرد ها چوب است. چوب بهترين ماده براي توليد اين بازي ها مي باشد. دوام بالا، زيبايي عالي و بسياري ويژگي های ديگر چوب باعث شده تا به عنوان محبوب ترين کالا براي توليد تخته نرد و شطرنج به کار گرفته شود. خريد يک تخته نرد دو منظوره به راحتي براي شما دو بازي مفرح را امکان پذير مي کند و باعث مي شود ساعت ها هوش خود را به چالش بکشيد.

تخته نرد و شطرنج منبت کاری شده

 

طراحي زيبا در توليد اين دو بازي

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید