با شطرنج منبت کاری شده آشنا شوید!

با شطرنج منبت کاری شده آشنا شوید!

شطرنج منبت کاری شده

 

شطرنج منبت کاری شده

شطرنج یکی از جذاب ترین و قدیمی ترین بازی های دنیا می باشد که طرفداران زیادی دارد و امروزه در سطح کشور های مختلف دنیا، افراد زیادی هستند که به صورت حرفه ای و یا غیر حرفه ای، این نوع بازی جذاب و هیجان انگیز و کاملا فکری را دنبال می کنند. این نوع بازی رده سنی خاصی ندارد و افراد مختلف با سنین متفاوت می توانند این نوع بازی را انجام داده و از آن لذت ببرند. شطرنج منبت کاری شده، یکی از زیبا ترین انواع شطرنج ها می باشد که با توجه به نقش و نگار های زیبا و دلنشینی که روی آن حکاکی شده است، جلوه ی بسیار زیبایی پیدا کرده است و به همین دلیل روز به روز بر تعداد طرفداران و مشتریان این نوع شطرنج در سطح کشور افزوده می شود. از این نوع شطرنج در بسیاری از موارد به عنوان دکور در ویترین خانه ها و منازل مسکونی استفاده می شود. هر چند که استفاده از آن برای بازی و سرگرمی نیز در بین مردم بسیار رایج می باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با این نوع شطرنج آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

 

هنر منبت کاری چه نوع هنری است؟

یکی از قدیمی ترین هنر های ایرانی که بسیار زیبا و دلنشین می باشد، هنر منبت کاری می باشد. این نوع هنر که به کنده کاری و ایجاد نقش و نگار روی چوب گفته می شود، طرفداران زیادی دارد و خرید وسایل و ابزار منبت کاری شده، در بین مردم بسیار رایج می باشد. این نوع هنر بسیار زیبا، در شهر های مختلف ایران بر روی انواع وسایل و صنایع دستی پیاده می شود و جلوه‌ ی بسیار زیبایی به آن ها می دهد. در میان شهر های مختلف ایران، شهر های قدیمی و باستانی از قبیل اصفهان و شیراز در این زمینه سرآمد شهر های دیگر هستند و در این شهر ها انواع مختلف صنایع دستی که روی آن ها منبت کاری شده است تولید شده و به سراسر استان ها و شهر های کشور عرضه می شوند. در این شهر های کشور، تعداد زیادی تولیدی وجود دارد که این تولیدی ها در زمینه ی تولید انواع مختلف صنایع دستی از جمله شطرنج منبت کاری شده فعالیت می کنند. هنرمند های منبت کار در این تولیدی ها انواع مختلف نقش و نگار های زیبا را روی این صنایع دستی حک می کنند. در بسیاری از موارد این گونه صنایع دستی به کشور های مختلف دنیا ارسال می شوند و برای ایران ارز آوری بسیار مناسبی را به همراه دارند.

شطرنج دور کنده کاری شده

 

شطرنج دور کنده کاری شده

در تولید شطرنج منبت کاری شده از چه نوع چوب هایی استفاده می شود؟

در تولید انواع وسایل و صنایع دستی منبت کاری شده، از جمله شطرنج منبت کاری شده، بیشتر از چوب هایی استفاده می شود که بتوان روی آن ها انواع کنده کاری ها انجام شود. چوب های گردو و راش از جمله چوب هایی هستند که در تولید این گونه صنایع دستی، از جمله شطرنج منبت کاری شده از آن ها استفاده می شود. از جمله ویژگی هایی که این نوع چوب ها دارند، این است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. هر چقدر که چوب مقاوم تر باشد، راحت تر می توان روی آن کنده کاری انجام داد. چوب گردو از جمله بهترین و مقاوم ترین انواع چوب ها می باشد که زیبایی منحصر بفردی نیز دارد و می توان انواع کنده کاری ها را روی آن انجام داد. بسیاری از چوب ها هستند که از مقاومت بالایی برخوردار نمی باشند و در صورتی که کوچک ترین ضربه به آن ها وارد شود، از هم می پاشند و از بین می روند و نمی توان روی آن ها کنده کاری انجام داد. لذا برای تولید صنایع دستی منبت کاری شده، از جمله شطرنج منبت کاری شده، بایستی از چوب هایی استفاده کرد که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و چکش خواری مناسبی دارند.

شطرنج منبت کاری

 

شطرنج منبت

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با شطرنج منبت کاری شده آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم.همچنین سعی شد تا درباره ی صنایع دستی منبت کاری شده صحبت هایی داشته باشیم و به چند مورد از چوب هایی که در تولید این گونه صنایع دستی از آن ها استفاده می شود، اشاره کنیم. به چوب های گردو و راش در این خصوص اشاره کردیم و ویژگی های آن ها را برای شما برشمردیم. امیدواریم این مقاله مورد تایید شما واقع شود.

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید