با تخته نرد چوب گردو آشنا شوید!

با تخته نرد چوب گردو آشنا شوید!

تخته نرد چوب گردو طرح کوروش کبیر

 

تخته نرد چوب گردو منبت کاری شده

تخته نرد یکی از بهترین و مهیج ترین انواع بازی ها و سرگرمی ها می باشد که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشور ایران، از این نوع بازی برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می شود. برای تولید تخته نرد ها، از انواع مختلفی از مواد اولیه استفاده می شود.بیشتر تخته نرد ها از جنس چوب می باشند و برای تولید و ساخت آن ها، از چوب های با مقاومت بالا استفاده می شود. یکی از بهترین انواع تخته نرد های چوبی، تخته نرد چوب گردو می باشد که بسیار زیبا بوده و جلوه ی بسیار زیبا و نفیسی دارد. چوب گردو دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی می باشد که این موضوع باعث شده است میزان استفاده از این نوع چوب برای تولید این محصول بسیار بالا باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با تخته نرد چوب گردو آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم.‌ همچنین سعی می کنیم تا درباره ی ویژگی های چوب گردو با شما عزیزان صحبت هایی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

تخته نرد چوب گردو چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، تخته نرد یکی از بازی ها و سرگرمی هایی است که از گذشته تا کنون مورد توجه تعداد بسیار زیادی از افراد قرار داشته و لذا این نوع بازی طرفدارن بسیاری در کشور ایران دارد. تخته نرد چوب گردو به دلیل نقش و نگار های زیبایی که روی آن حکاکی شده است، همواره مورد توجه خریداران این دسته از وسایل بازی قرار داشته است. تولید این نوع تخته نرد ها در سطح کشور ایران توسط شرکت ها و تولیدی های بسیاری انجام می شود که فروشگاه آرتانامیک، یکی از بهترین فروشگاه ها در این زمینه می باشد که عرضه کننده انواع تخته نرد ها بوده و مشتریان بسیاری را در سطح کشور دارد. بر اساس طرح ها و نقش هایی که روی تخته نرد ها حکاکی می شوند، قیمت آن ها می تواند متفاوت باشد. چوب گردو به این دلیل که از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است، برای منبت کاری بسیار عالی بوده و می توان انواع نقش و نگار های مختلف را روی این نوع چوب طراحی کرده ‌و به اجرا درآورد. در ادامه ی این مقاله درباره ی خصوصیات و ویژگی های چوب گردو بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تخته نرد چوب گردو طرح شیخ صنعان همراه با مهره

 

تخته نرد چوب گردو زیبا

ویژگی های چوب گردو

از جمله ویژگی های چوب گردو که باعث شده است استفاده از این نوع چوب برای تولید تخته نرد بسیار رایج باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سخت و با ثبات

یکی از مهم ترین ویژگی های چوب گردو که باعث شده است‌ استفاده از این نوع چوب برای تولید تخته نرد چوب گردو رواج پیدا کند این است که این نوع چوب بسیار با ثبات و سخت می باشد و در مقابل ضربات هنرمند منبت کار بسیار مقاوم می باشد.

  1. سبک و مقاوم

این نوع چوب، در عین این که بسیار مقاوم می باشد، وزن بسیار پایینی نیز دارد. این موضوع باعث شده است که چوب گردو برای تولید تخته نرد بسیار مناسب باشد.

  1. متراکم

چوب گردو از تراکم بسیار بالایی برخوردار می باشد. در حین این که ضربه های هنرمند منبت کار روی چوب می خورد، در صورتی که چوب از میزان تراکم بالایی برخوردار نباشد، به راحتی از هم می پاشد و نمی توان نقش های زیبا و دلنشینی را روی آن حکاکی کرد. لذا تراکم چوب گردو از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع چوب می باشد.

  1. خمش و پرداخت مناسب

از جمله ی دیگر خصوصیات و ویژگی های چوب گردو که باعث شده است استفاده از این نوع چوب برای تولید تخته نرد چوب گردو رواج پیدا کند، این است که این نوع چوب از خمش بسیار مناسبی برخوردار بوده و به راحتی می توان با ضربات وسایل و ابزار منبت کاری، قسمت های مختلف آن را خم کرده و به آن شکل داد. این موضوع باعث شده است تا این نوع چوب قابلیت پرداخت بسیار مناسبی داشته باشد و بتوان به راحتی اشکال و نقش و نگار های مختلف را روی آن حکاکی نمود.

 

علاوه بر این ویژگی ها، چوب گردو دارای خصوصیات و ویژگی های متعدد دیگری نیز می باشد که از جمله ی آن ها می توان به مقاومت بالای این نوع چوب در برابر پوسیدگی اشاره کرد.

تخته نرد و شطرنج چوب گردو ساده

 

تخته نرد و شطرنج چوب گردو ساده

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با تخته نرد چوب گردو آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین درباره ی خصوصیات و ویژگی های چوب گردو نیز صحبت هایی داشتیم. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شود و از مطالب آن بهره ی لازم را ببرید.

۵
از ۵
۱۷ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید