تخته نرد چوب گردو و ویژگی های آن

چرا تهیه تخته نرد چوب گردو ضرورت دارد؟ تخته نرد هایی که با استفاده از چوب گردو طراحی و تولید می شوند، دارای چه ویژگی های متمایزی می باشند؟ اگر شما نیز به دنبال یک بازی مناسب و عالی برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده و دوستان خود هستید، بازی تخته نرد بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. با انتخاب و تهیه بازی تخته نرد می توانیم لحظات خوش و دلپذیر و لذت بخشی را در کنار عزیزانمان سپری نماییم. بازی تخته نرد از آن دسته بازی های فکری است که علاوه بر اینکه برای سرگرمی و تفریح مناسب است، رشد فکری و همچنین تمرین استفاده از برنامه ریزی در زندگی و ... را به همراه دارد. بازی تخته نرد به صورت 2 نفره انجام می گیرد و لوازم مورد نیاز برای این بازی یک صفحه بازی یا تخته، 30 مهره سیاه و سفید و 2 عدد تاس می باشد. تخته نرد از آن دسته بازی هایی می باشد که هم در میان آقایان و هم در میان خانم ها دارای محبوبیت بوده و همچنین دارای محدودیت سنی نیز نمی باشد.

 تخته نرد دارای ویژگی های بسیاری است. ویژگی هایی که موجب شده است تا آن به یک بازی پرطرفدار و محبوب برای مردم ایران و جهان تبدیل شود. تخته نرد معمولا از لحاظ جنس سازنده آن، به دو دسته تخته نرد چوب گردو و تخته نرد چوب راش و یا ام دی اف ( MDF ) تقسیم می شود. تخته نردی که برای طراحی و ساخت آن، چوب گردو مورد استفاده قرار گرفته است، را می توان به عنوان پرفروش ترین و پرطرفدارترین نوع تخته نرد معرفی نمود. چرا؟ مگر چوب گردو دارای چه ویژگی های خاص و ویژه ای  است که این نوع تخته نرد را نسبت به سایر تخته نرد ها متمایز کرده است؟ قبل از این که به معرفی و بررسی ویژگی های تخته نرد چوب گردو بپردازیم، بررسی ویژگی های چوب گردو در اولویت قرار دارد.

تخته نرد چوب گردو طرح غرور، تخته نرد کادویی

تخته نرد چوب گردو طرح غرور

ویژگی های چوب گردو

چوب درخت گردو نه تنها برای ساخت تخته نرد بلکه برای طراحی و تولید اکثر صنایع دستی چوبی نیز بیشترین کاربرد را دارد. به عبارتی اگر قصد خرید یک تخته نرد با کیفیت و مرغوب و مداوم را داریم، تخته نرد چوب گردو بهترین انتخاب ما خواهد بود. چوب درخت گردو دارای ویژگی هایی است که آن را به با کیفیت ترین نوع چوب برای ساخت صنایع دستی و چوبی تبدیل کرده است. برخی از ویژگی های چوب درخت گردو به شرح زیر می باشد:

  • انعطاف پذیری بالا: منعطف بودن چوب گردو یکی از مهمترین ویژگی ها و قابلیت های آن به حساب می آید. این ویژگی موجب شده تا چوب گردو برای ساخت مصنوعات چوبی مانند ساخت تخته نرد نفیس و منبت کاری شده بهترین گزینه برای انتخاب باشد.

تخته نرد منبت کاری طرح شیخ صنعان، تخته نرد چوب گردو

تخته نرد چوب گردو طرح شیخ صنعان

 

  • کیفیت، استحکام و دوام بالا: این مورد را می توان به عنوان برترین ویژگی چوب گردو به حساب آورد. یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید هر محصولی مانند تخته نرد مورد توجه بسیاری قرار می گیرد، سطح کیفیت و مقاومت آن می باشد. چوب گردو با داشتن مقاومت بالا، برای انواع حکاکی ها و کنده کاری ها مناسب می باشد.

 

برای مشاهده انواع تخته نرد چوب گردو اینجا را کلیک کنید.

 

از دیگر ویژگی های چوب گردو می توانیم به مواردی مانند مقاومت در برابر پوسیدگی، باثبات و سخت بودن، پرداخت پذیر بودن، داشتن بافت ریز و یکدست، داشتن رنگ های زیبا و منحصر به فرد و ... اشاره نمود. تمامی این ویژگی ها چوب گردو را به یک چوب کاملا کاربردی برای ساخت انواع صنایع دستی تبدیل کرده است.

تخته نرد چوب گردو، تخته نرد منبت کاری

داخل تخته نرد چوب گردو

تخته نرد چوب گردو چیست؟

زمانی که برای خرید و تهیه تخته نرد به فروشگاهی مراجعه می کنیم، اولین سوال آنها از ما درباره نوع جنس تخته نرد می باشد. اگر به دنبال تخته نردی هستیم که بتوانیم از آن برای مدت طولانی و بدون هیچ نگرانی از آسیب دیدن آن، استفاده نماییم و به عبارتی به دنبال یک تخته نرد با طول عمر بسیار بالا و همچنین با کیفیت و بادوام می گردیم، تخته نرد چوب گردو بهترین انتخاب است. استحکام چوب گردو به حدی بالا می باشد که می تواند انواع ضربه ها، حکاکی ها و کنده کاری ها را تحمل کند. همانطور که گفته شد این چوب به دلیل داشتن مقاومت بالا در انواع صنایع دستی مانند منبت کاری، خاتم کاری، معرق کاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام و مقاومت بالا، منعطف بودن، یکدست بودن و ..... از جمله ویژگی هایی هستند که توجه ما را به سمت تخته نرد چوب گردو جلب کرده و ما را به آن علاقه مند می کند. با تهیه این نوع تخته نرد می توانیم با اطمینان از عدم آسیب آن، اوقات خوب و دلپذیری را در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانیم.  

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید