آشنایی با تخت نرد دست ساز طرح اسب

آشنایی با تخت نرد دست ساز طرح اسب

تخته نرد منبت طرح اسب، تخته نرد چوب گردو

خرید تخته نرد طرح اسب مینیاتوری از فروشگاه آرتانامیک

تخت نرد دست ساز چیست؟ این مدل تخت نرد تلفیقی از هنر و چوب است و به شکل کاملا دست ساز ساخته شده است. یکی از مدل های بسیار زیبای تخت نرد دست ساز مدل طرح اسب آن است که بسیار محبوب و پرطرفدار است. این محصول با استفاده از چوب گردو ساخته شده که از زیبایی دو چندانی برخوردار است. قسمت داخلی تخته نرد را با استفاده از لاک و الکل پوشش می دهند تا در حین استفاده دچار فرسودگی نشود. بخش بیرونی تخت نرد را با استفاده از روغن پارافین پوشش می دهند تا حالت طبیعی و زیبای خود را حفظ کند. این مدل تخته نرد با هم آمیزی دو هنر باستانی نازک کاری و منبت کاری بر روی چوب ساخته شده اند.

ویژگی های تخت نرد دست ساز طرح اسب

اولین ویژگی این مدل تخته نرد دست ساز بودن آن است که توسط استاد محمد رضا پور حکیم انجام گرفته است. همان طور که در ابتدا اشاره کردیم این تخته نرد از چوب گردو ساخته شده و از ویژگی های این چوب علاوه بر زیبایی فوق العاده ی آن استحکام بسیار بالای آن نیز مورد توجه است. این مدل تخت نرد در اندازه 50 در 50 ساخته شده به همراه دخل معرق مارس و مهره های با کیفیت، متعلقات تخته نرد است.

مراحل ساخت تخته نرد دست ساز طرح اسب

خرید تخته نرد، تخته نرد با کیفیت

خرید تخته نرد طرح اسب مینیاتوری از فروشگاه آرتانامیک

تخته نرد به عنوان یکی از صنایع دستی زیبا و نفیس است که براساس فرایند خاصی انجام می گیرد. چوب گردو به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت تخته نرد است. این چوب را به شکل قطعه های کوچک می برند و به شکل سنتی خشک می کنند که باعث می شود دوام چوب بسیار بالا تر از حد معمول می شود و در هنگام نازک کاری و منبت کاری دچار ترک خوردگی نشود.

تخته نرد دست ساز را به ابعاد مورد نظر برش می دهند پس از مشخص کردن چارچوب یا کلافه تخته نرد مرحله ی سمباده زنی را انجام داده و چارچوب و کفه ها را به همدیگر وصل می کنند. البته در این مدل که سطح بیرونی طرح دار است ابتدا عملیات منبت کاری را بر روی آن انجام می دهند و طرح اسب را به زیبایی و ظرافت هر چه تمام تر پیاده می کنند. دو اسب زیبا در حال دویدن که به شکل برجسته بر روی این تخته نرد دست ساز حک شده اند. با خرید از آرتانامیک می توانید انواع طرح های مورد نظرتان را سفارش دهید و یک تخت نرد مخصوص خودتان را داشته باشید.

چارچوب ممکن است دچار تاب خوردگی باشد که با استفاده از ابزار و روش های مخصوص این مشکل را از بین می برند. برای ایجاد استحکام و امکان تعمیر دور کلاف یا چارچوب را با استفاده از چوب گردو با ضخامت 6 میلی متر یک نوار ایجاد می کنند. این تخته نرد دست ساز بسیار زیبا به شکل کاملا قرینه و زیبا است.

چرا تخته نرد دست ساز طرح اسب را بخریم

بیشتر افراد دوست دارند هدیه هایی به عزیزان شان بدهند که از ماندگاری بالایی برخوردار باشند. انتخاب تخته نرد دست ساز ساخته شده با چوب گردو به شما این امکان را می دهد که یک هدیه ی نفیس و ماندگار به عزیزانتان بدهید که علاوه بر ارزش معنوی با گذشت زمان از ارزش مادی بالایی نیز برخوردار خواهد بود. تخته نرد طرح اسب یک محصول ماندگار و فوق العاده است که می تواند اوقات فراغت خوشی را برای شما به وجود بیاورد.

 این تخته نرد به راحتی قابل حمل است. می توانید تخته نرد را با تفاوت قیمت بسیار ناچیز با کیف و بدون کیف سفارش دهید. با توجه به ارزش بالای این محصول برای محافظت از آن کیفی طراحی شده است که از تخته نرد در برابر ضربات و فشار و....... جلوگیری می کند. قسمت داخلی به وسیله لاک و الکل پوشش داده شده که مانع خط و خش دار شدن آن می شود. اما قسمت بیرونی با همه ی ویژگی های طبیعی چوب است که از رنگ بسیار زیبایی با سایه های زیبای چوب گردو برخوردار است. هنر منبت کاری به عنوان یک هنر اصیل ایرانی است که به زیبایی هر چه تمام تر در این تخته نرد به نمایش گذاشته شده است.

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید