درباره تخته نرد چه می دانید

درباره تخته نرد چه می دانید

تخته نرد، خرید تخته نرد، تخته نرد نفیس

داخل تخت نرد

تخته نرد به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین بازی های فکری در دنیا شناخته می شود. در حقیقت نام این بازی نرد است و تخته ای که بازی بر روی آن انجام می شود به تخته نرد مشهور است. از دیگر نام های این بازی فکری وینشیر و نرد شیر است. تخت نرد را به اشکال مختلف و با استفاده از مواد گوناگون می سازند.

 

تاریخچه بازی تخته نرد

مورخان قدمت این بازی را 3000 سال قبل از میلاد مسیح می دانند و برای اثبات این مدعا از کشف یک صفحه؛ دو تاس و 60 مهره که در شهر سوخته در شهر سوخته سیستان یاد می کنند که بر روی این صفحه نگاره ای از یک مار حکاکی شده استو در همه ی دنیا این کشور ایران به عنوان مهد این بازی شناخته می شود. در ادامه باید بدانید که مار حکاکی شده بر صفحه تخته نرد شهر سوخته سیستان 20 بار به دور خود چرخیده است.

 

نحوه بازی تخته نرد

این بازی به شکل دو نفره انجام شده و بازیکنان مهره های خود را بر اساس اعدادی که تاس ها نشان می دهند برخلاف یا هم جهت با عقربه های ساعت حرکت می دهد. فردی که بتواند مهره های خود را زودتر از صفحه بیرون ببرد برنده ی این بازی است.

 

ساخت انواع تخته نرد

تخته نرد منبت، تخته نرد، خرید تخته نرد

تخت نرد منبت کاری شده

ساخت این وسیله ی بازی در مناطق مختلف جهان به شیوه های مختلف انجام می شود. در حال حاضر ساخت تخته نرد در ایران به اشکال گوناگون به عنوان یکی از هنرها در صنایع دستی به شمار می رود. معمولا این تخته ها را از چوب گردو، راش و.... می سازند و حاشیه ی آن را با نقش و نگارهای مختلف تزئین می کنند. گاهی اوقات این صفحات با چرم پوشش داده می شود.

این بازی به عنوان قدیمی ترین بازی فکری جهان شناخته می شود، در ایران برای ساخت تخته نرد روش های مختلفی به کار برده می شود که در برخی مناطق ایران به عنوان هنر نازک کاری شناخته شده و به عنوان یکی از مشهور ترین و شناخته شده ترین صنایع دستی به شمار می رود.

نکته ی مهمی که در ارتباط با ساخت این وسیله وجود دارد که در ابعاد استاندارد و متفاوتی به بازار عرضه می شوند. ابعاد آن به شکلی است که افراد می توانند بنا به سلیقه خود از این بازی استفاده کنند. برخی از نمونه های آن مانند چمدان یا جعبه ای قابل حمل است. می توانید تخت نرد را در نوع جیبی و رومیزی آن مشاهده کنید. انتخاب رنگ در این بازی فکری به شکل سلیقه ای است. صفحه ی این بازی درا به شکل معمول در دو رنگ می سازند. برای انتخاب نوع و تزئینات این بازی شما می توانید گزینه های مختلفی را امتحان کنید.

 

مشاهده قیمت تخته نرد.

 

طریقه ی ساخت تخته نرد از مواد مختلف

تخته نرد منبت کاری، تخته نرد، خرید تخته نرد

تخت نرد چوب گردو

همان طور که قبلا اشاره کردیم تخته نرد را از مواد مختلفی می سازند. این مواد شامل چرم، چوب و پلاستیک هستند. انتخاب جنس تخته نرد به سلیقه افراد بستگی دارد. اما بیشترین مواد استفاده شده برای ساخت آن از چوب است که از میان چوب گردو، گلابی، توت، چنار،سنجد است.

تخته نردهای چوبی: این نوع را از چوب های کمیاب می سازند که از زیبایی خارق العاده ای برخوردار است. استفاده از چوب های با کیفیت باعث دوام و استحکام آن می شود. این محصولات را می توانید به عنوان هدایای نفیس استفاده کنید.

تخته نردهای پلاستیکی: یکی دیگر از انواع این محصولات هستند که از جنس پلاستیک مرغوب ساخته می شوند که با یک صفحه فلزی پوشانده شده اند. در قسمت زیرین این صفحه آهن ربا هایی تعبیه شده است که باعث می شود مهره ها به کمک آهن ربا به صفحه بچسبند. این نوع از تخته زیبایی و ظرافت نوع چوبی برخوردار نیست.

تخته نرد های چرمی: مدل چرمی این نوع تخته علاوه بر کیفیت از زیبایی و دوام بالایی برخوردار است. ترکیب چوب و چرم در کنار یکدیگر باعث می شود که هارمونی فوق العاده ای را به نمایش بگذارد. افراد می توانند بنا بر سلیقه ی شخصی خود از میان این محصولات انتخاب کنند.

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید