تخته نرد کادویی زیبا

تخته نرد کادویی و اقبال به آن

تخته نرد کادویی یکی از گزینه های بدیع از انتظار برای هدیه دادن به دوستان، آشنایان و اعضای خانواده است.

تماس با پشتیبانی فروشگاه : 02532422119

برای مشاهده محصولات بیشتر اینجا کلیک کنید : Artanamik

تخته نردهای چوبی نسبت به سایر تخته نردها بازدهی بیشتری را برای استقبال افراد به عنوان یک هدیه در بر دارند. هدیه دادن تخته نرد اگرچه امروزه بسیار کم در ایران اتقاق می افتد اما می تواند در آینده یکی از هدیه های ممتاز در سبد هدیه خانواده ها باشد. تخته نرد مسافرتی کادویی کم کم در هیجان را به بازار هدایا باز می کند.

همه ی افراد در زمان انتخاب هدیه دچار مشکلات و تردیدهایی می شوند، ممکن است شما جزو آن دسته از افراد باشید که دوست دارید یک هدیه ماندگار به عزیزانتان بدهید، تخته نرد کادویی یک هدیه نفیس و ارزشمند است که برای گروه های سنی مختلف مناسب است. با توجه به اینکه در سال های اخیر مرسوم شده است که افراد برای مراسمات مختلف هدایایی دیجیتال و الکترونیکی تهیه می کنند تا به این شکل آن ها را خوشحال کنند اما نکته ی مهم این است پس از گذشت یک مدت زمان کوتاه ورژن جدید این وسایل به بازار آمده و از ارزش آن ها کم خواهد شد. با انتخاب تخته نرد کادویی می توانید به دوستان و عزیزان خود هدیه دهید.

تخته نرد کادویی طرح لیلی و مجنون

خرید تخته نرد کادویی منبت طرح لیلی و مجنون

چرا تخته نرد کادویی بخریم

تخته نرد کادویی یک هدیه بسیار ارزشمند و نفیس است که با گذشت زمان نه تنها ارزش خود را از دست نمی دهد که به ارزش آن افزوده خواهد شد. یکی از انواع تخته نرد کادویی فوق العاده که بسیار مورد توجه است تخته نرد منبت کاری شده است که ساختار آن آمیخته ذوق و هنر ایرانی است.

در حقیقت تخته نرد کادویی یک هدیه نفیس و ماندگار است که شما با هدیه دادن آن به دوستان خود میتوانید برای مدتها یاد و خاطرات شیرین خود را برای دوستانتان زنده نگه دارید.

تخته نرد کادویی همانطور که از اسم آن مشخص است، این تخته نرد برای هدیه دادن بسیار مناسب می باشد. قطعا این نوع تخته نرد دارای ویژگی هایی است که عبارتند از:

  • کیفیت بالا: یک تخته نرد مرغوب و با کیفیت معمولا از چوب گردو یا چوب راش و چوب روس طراحی و تولید شده است. این دو نوع چوب دارای مقاومت و استحکام بالایی بوده و به همین دلیل می توان از این نوع تخته نرد بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود، به مدت طولانی استفاده نمود.
  • ظاهر زیبا و چشمگیر: طرح ها و نقش های برجسته بر روی تخته نرد کادویی، معمولا به وسیله هنرهایی مانند منبت کاری، خاتم کاری و ... ایجاد می شوند. این نقوش برجسته و زیبا نه تنها جلوه ای خاص و منحصر به فرد به این نوع تخته نرد می بخشد بلکه ارزش معنوی و هنری آن را افزایش می دهد. به عبارتی می توان گفت که با حک شدن این نقوش بر روی آن، تخته نرد کادویی به یک اثر هنری نفیس و با ارزش تبدیل می شود.

تخته نرد و شطرنج داخل ریشه گردو

 

  • مناسب برای زن و مرد در تمام سنین: همیشه خرید هدیه برای جنسیت و سنین مختلف یکی از بزرگ ترین دغدغه های ما به حساب می آید. اما بازی تخته نرد، بازی است که برای تمام سنین یعنی نوجوانان، جوانان و سالمندان و یا حتی کودکان مناسب می باشد. یک تخته نرد کادویی می تواند هدیه مناسبی برای سرگرم شدن و گذراندن اوقات فراغت باشد. اگر فکر می کنید که بازی تخته نرد بیشتر مناسب آقایان است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. چرا که این نوع تخته نرد نه تنها برای آقایان مناسب است بلکه برای خانم ها نیز یک بازی پرطرفدار و محبوب می باشد. یک تخته نرد کادویی زیبا و ظریف، هدیه ای است که می تواند موجب جلب رضایت و خشنودی تمامی افراد با سلیقه ها و علایق متفاوت باشد.

 

پیشنهاد میکنیم برای شناخت بهتر تخته نرد نفیس مقاله( تخته نرد نفیس ایرانی ) را نیز مطالعه کنید.

 

فشار زیادی در انتخاب خانواده ها جهت انتخاب تخته نرد کادویی وجود ندارد چون از نازلترین قیمت های تخته نرد تا گرانترین آنها در بازار وجود دارد. تخته نردهای چینی و کم کیفیت در بازار ایران به وفور یافت می شود که که از هسته نئوپانی با روکش ارزان چوبی ساخته می شوند که متاسفانه تولید کنندگان داخلی نیز بعضا وارد این حیطه از تولید ارزان ولی بی کیفیت شده اند. هسته نئوپانی از بازیافت خرده چوب ها و خاک اره های کارگاهی که با رزین های خاص ترکیب می شوند و سپس تحت پرس و فشار زیاد قرار می گیرند ساخته می شود. پر واضح است که این کار کیفیت چندانی ندارد و قابلیت کنده کاری و منبت کاری حرفه ای را از هنرمندان چوب کار می گیرد. از طرفی تخته نرد هایی از جنس چوب راش و روس نیز وجود دارند که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تخته نرد هایی با هسته نئوپانی دارند و قیمت مناسب تری نسبت به تخته نرد های منبت کاری شده دارند و میتوانند به عنوان تخته نرد کادویی مورد استفاده قرار گیرند. تخته نرد کادویی عمدتا از چوب های گوناگون مانند: روس، گردو، راش، افرا و ... ساخته می شوند. ویژگی ها و طرح های زیبایی که روی سطح هر یک از این چوب ها قرار دارد، سبب می شود تا تخته نرد های تولید شده دارای جذابیت های منحصر به فردی باشند.

تخته نرد کادویی همراه با شطرنج

خرید تخته نرد و شطرنج کادویی چوب روس

 

تخته نرد و شطرنج میزی

 تخته نرد کنده کاری شده بر روی میز های چوبی یکی از زیباترین وسایل تزئینی خانه های ما را تشکیل می دهد. ست کامل صندلی ها و میزهای تخته نردی امروزه به سرعت تبلیغات و بازاریابی می گردد. در این تبلیغات ست ها، از صندلی دو نفره پرده برداشته می شود که بعضا از چوب راش که در شمال کشور به وفور یافت می شود ساخته می گردد. البته چوب های راش سایر کشورها هم کیفیت بالایی دارند از جمله چوب راش گرجی و چوب راش آلمانی. چوب های راش مصارف عدیده ای نیز در مبلمان سازی دارند.میز تخته نرد های ساخته شده از چوب های راش از چوب های راش کوتاه و یا بلند و یا چوب های راش سوپر درجه 1 و درجه 2 نیز ساخته می شوند. رنگ طبیعی چوب راش کرم متمایل به سرخ می باشد. در ساخت پایه میزهای تخته نرد هم اغلب از هنر خراطی استفاده می شود هنرمندان خراط از تراش با دستگاه خراطی استفاده کرده و اعمال مکانیکی را در خدمت تراش های زیبا بر روی چوب می آورند. در ایران عزیز ما شهر دزفول از نظر هنرمندان این حیطه بسیار غنی می باشد.

تخته نرد و شطرنج دور کنده کاری شده

خرید تخته نرد و شطرنج کادویی

از چه نوع چوبی در ساخت و تولید تخته نرد کادویی استفاده می شود؟

چوب گردو به واسطه ویژگی های خاص خود شامل: گره ها و شمایل زیبا، یکی از بهترین چوب ها برای ساخت تخته نرد کادویی می باشد. سختی متوسط چوب گردو امکان کار حرفه ای هنرمندان را امکان پذیر می سازد و با قابلیت چکش خواری بالا که برای انجام انواع کنده کاری ها روی آن، مورد مناسبی می باشد. می توان روی قاپ یا جلد تخته نرد های کادویی، طرح های مختلف طراحی نموده که مورد اقبال نسل ها و سنین مختلف قرار بگیرد. جلاپذیری عالی چوب گردو در ساخت تخته نردهای منقش و درخشنده کمک شایانی می کند. درخت گردو را نیز باید از سلسله درختان راش به حساب آورد. این درخت در ایران ما قدمتی کهن دارد. همانند درخت راش شمال ایران می توان از چوب درخت گردو با ضخامت بالا برای ساخت انواع تخته نرد بهره برد. قابلیت ساب بالا یا همان پرداخت و امتزاج قطعات آن با چسب از ویژگی های مهم دیگر چوب گردو می باشد. معرق کاری تخته نرد ها از جمله تخته نرد کادویی اغلب با استفاده از چوب های گردو انجام می پذیرد.

تخته نرد منبت کاری شده چوب گردو طرح پرسپولیس

خرید تخته نرد کادویی منبت طرح پرسپولیس

جنسیت و تخته نرد

شاید در وهله اول، بازی تخته نرد بازی مردانه تصور شود ولی واقعیت میدانی فرهنگ این بازی، مسئله جنسیت را در این بازی نفی می کند. چه بسا زنان و دخترانی که در این بازی حرفه ای می باشند و مردان را در این بازی شکست می دهند و این مطلب نکته خوبی برای جلب نوجوانان برای میل به این بازی می باشد. سالمندان نیز برای انجام این بازی مشتاق می باشند. همبازی شدن نسلهای مختلف و جنسیت های مختلف رنگ تبعیض را محو نموده و به نوعی گفتمان بین نسلی فراهم می آورد. تخته نرد کادویی در واقع تنها یک هدیه مادی نیست بلکه گفتگویی میان نسل ها را به ارمغان می آورد. گفتگویی که در قالب کری خوانی ها و از پیش برنده دانستن خود شروع می شود، هیجان را منتقل می کند و در نهایت با برد یکی از طرفین بازی خنده ها وشادی هایی را تقدیم می کند و فلسفه بازی تخته نرد همین نزدیک کردن احساس ها و ارزش های انسانی است ولاغیر.

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید