نگهداری از بدلیجات آبکاری طلا

بدلیجات آبکاری طلا، یکی از انواع اکسسوری ها می باشند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت زیورآلات به خصوص مواردی که از طلا می باشند به صورت تصاعدی افزایش می یابد، استقبال خانم ها و آقایان از بدلیجات آبکاری طلا بسیار زیاد شده است. برای اینکه این محصولات طول عمر زیادی داشته باشند لازم است تا به موارد بیان شده در این مقاله دقت نمایید.

بدلیجات دخترانه و زنانه امروزه در انواع طرح ها و رنگ ها در بازار موجود می باشند. از آنجا که قیمت این موارد ممکن است زیاد باشد از همین رو نیاز است با نکات نگهداری آنها آشنا شوید تا به بهترین شکل از آنان مراقبت نمایید.

نکات نگهداری از بدلیجات آبکاری طلا

 

هر آنچه که باید در خصوص بدلیجات آبکاری طلا و نگهداری از آنها بدانید:

اگر شما نیز از زیورآلات آبکاری طلا استفاده می نمایید، باید بدانید که برای نگهداری آنها می بایست یک سری موارد را در نظر بگیرید. این نوع بدلیجات به طلا شباهت زیادی دارند اما قیمت تمام شده آنان به نسبت ارزان تر از طلا می باشد. این گزینه ها اغلب از نقره، مس یا استیل ساخته می شوند که قیمت پایین تری دارند. سپس با روکش طلا ظاهری شبیه به طلا می یابند. یک نکته مهم در تهیه این محصولات، توجه به جنس آنها است. به طور مثال برنج و استیل دارای قیمت به مراتب بالاتری نسبت به سایرین می باشند. برای اینکه بدلیجات خاص شما طول عمر بالاتری داشته باشند، توصیه می شود تا موارد زیر را حتما مدنظر قرار دهید:

  • سعی کنید که اکسسوری های شما به عطر، مواد آرایشی و ... آغشته نشوند:

نکته اول در نگهداری از بدلیجات آبکاری طلا این مهم است که این موارد را پس از آرایش نمودن یا عطر زدن به تن نمایید. در واقع شما باید منتظر بمانید که عطر یا لوازم آرایشی به خوبی جذب پوست شما شوند، سپس این محصولات را به تن نمایید. با اینکار آنها دیرتر تغییر رنگ می دهند. البته عرق یکی از فاکتور های مهم در تغییر رنگ زیورآلات می باشد. توصیه می شود تا حتما از مام های ضد تعریق قبل از به تن نمودن اکسسوری ها بهره ببرید.

  • محافظت از بدلیجات آبکاری طلا در برابر مایعات خاص

زمانی که اقدام به خرید بدلیجات آبکاری طلا می کنید، فروشنده قطعا به شما می گوید که این موارد نباید در برابر مایعات خورنده ای چون روغن، استون، الکل و مواردی از این قبیل قرار بگیرند. هر کدام از این مایعات می توانند به تنهایی باعث تیره و کدر شدن زیورآلات شما چون گوشواره، انگشتر یا دستبند شوند. به همین خاطر است که اکیدا توصیه می شود در زمان ورزش کردن، شنا یا کارهای سنگین این محصولات زیبا و شیک را از تن خارج نمایید که خراب نشوند. به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که بیشتر اکسسوری زنانه و دخترانه نباید در برابر بخار غذا و رطوبت قرار بگیرند.

مراقبت از بدلیجات آبکاری طلا

 

  • مراقبت در برابر سطح زبر:

بدلیجات آبکاری طلا می توانند انواع متفاوتی چون انگشتر یا حلقه، گردنبند و ... داشته باشند. از همین رو احتمال اینکه به سطوح زبری چون در، میز و ... برخورد نمایند بسیار زیاد است. در همین راستا توصیه می شود تا زیورآلات خود را داخل جیب و در معرض مواردی چون شن و ماسه قرار ندهید.

  • بهتر است که برای هر کدام از زیورآلات خود یک جعبه جداگانه داشته باشید:

بدلیجات آبکاری طلا باید حتما در داخل جعبه نگهداری شوند تا در معرض ضربه قرار نگیرند. عموما فروشگاه بدلیجات در زمان فروش این جعبه ها را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان یک نکته به خاطر داشته باشید که از قرار دادن چندین اکسسوری در یک جعبه خودداری کنید زیرا این موارد می توانند روی یکدیگر خط و خش ایجاد نمایند. در صورتی که مجبور بودید همه موارد را داخل یک جعبه بگذارید، پیشنهاد می شود آنها را درون یک دستمال نرم بگذارید. در نظر داشته باشید که دستمال مورد استفاده شما نباید به هیچ وجه زبر باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است که روی اکسسوری خش ایجاد شود.

  • حتما اکسسوری های خود را به صورت منظم تمیز نمایید:

بدلیجات آبکاری طلا باید همواره تمیز شوند تا براقیت و شفافیت اولیه خود را حفظ نمایند. برای تمیز کردن طلا می توانید از یک پارچه نرم و لطیف استفاده نمایید. البته در نظر داشته باشید که به هیچ وجه با مواد شوینده یا صابون اکسسوری های خود را تمیز نکنید. این موارد می توانند رویه اکسسوری های شما را از بین می برند.

همواره به این موضوع دقت نمایید که هر اندازه زیورآلات شما بیشتر در معرض آب یا مواد شوینده قرار بگیرند به همان میزان ماندگاری و طول عمر آنها کمتر خواهد شد. البته برای اینکه اکسسوری شما طول عمر بیشتری داشته باشد لازم است تا به جنس فلز و فروشگاهی که از آن خرید می نمایید، دقت کنید. مواردی چون استیل طول عمر بالایی دارند. البته فروشگاه مد نظر نیز باید به شما جنس اصل تحویل دهد.

بدلیجات آبکاری طلا را چگونه نگهداری کنیم

 

جمع بندی:

بدلیجات آبکاری طلا از آنجا که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، لازم است که به آنان توجه ویژه ای شود که ماندگاری بیشتری داشته باشند. این اکسسوری ها اگر که به درستی نگهداری نشوند، کدر می شوند و براقیت اولیه خود را از دست می دهند ولیکن اگر که به موارد عنوان شده در این مقاله دقت نمایید، می توانید مطمئن باشید که از زیورآلات مذکور قادر خواهید بود برای طولانی مدت بهره ببرید.

 

https://www.dorsetware.com/guide-gold-plating/

https://www.thermofisher.com/blog/metals/how-gold-plating-is-done-step-by-step/

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید