آشنایی با انواع بدلیجات و زیورآلات خاص

بدلیجات خاص دارای انواع متفاوتی می باشند. این بین مواردی چون گوشواره، دستبند، گردنبند، انگشتر یا حلقه جزو موارد پرکاربرد می باشند. برای اینکه بتوانید خرید خوب و مطمئنی داشته باشید لازم است که با فلز بدلیجات زیبا و شیک و جنس رویه آنها آشنا باشید. بدلیجات زنانه و دخترانه در بین زیورآلات جایگاه خاصی دارند زیرا قیمت آنها به مراتب ارزان تر از طلا بوده اما زیبایی زیادی دارند.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که بدلیجات دخترانه و زنانه می توانند بسیار شیک و ظریف باشند. این موارد دارای انواع متفاوتی هستند. از سوی دیگر طرح بندی آنها نیز بسیار مختلف است لذا اغلب سلیقه ها را به سمت خود جلب می نمایند. در زیر با انواع این اکسسوری ها بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با انواع بدلیجات خاص:

زیورآلات زیادی هم اکنون داخل فروشگاه ها وجود دارند جنس و روکش این موارد می توانند با یکدیگر متفاوت باشند. همین مورد در قیمت تمام شده نهایی نیز تفاوت ایجاد می نماید. اگر شما انواع بدلیجات را بشناسید، می توانید به راحتی از بین آنان انتخاب نمایید.

  • بررسی زیورآلات از لحاظ جنس:

با کمی جستجو در بازار متوجه می شوید که این دسته محصولات دارای انواع متفاوتی می باشند. آنها می توانند از فلزهایی چون برنج، مس، استیل، روی، تنگستن، پالادیوم، پلاتین و ... تهیه شوند. البته در برخی از نمونه های خاص نیز به صورت ترکیبی از آنان بهره گرفته می شود. بدلیجاتی که امروزه با نام ژوپینگ در بازار وجود دارند از این دست می باشند. اغلب قیمت این موارد بالاتر از سایرین می باشد. البته باید بیان نمود که این اکسسوری ها دارای رنگ ثابت بوده و هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی نمایند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.از دیگر برند های با کیفیت بازار می توان به برند سی ام (CM) اشاره کرد. هر اندازه فلزی که برای ساخت بدلیجات زیبا و شیک مورد استفاده قرار می گیرد، چکش خوار تر باشد، به همان اندازه ظرافت کار بیشتر است و زیبایی زیادتری نیز دارد. لازم به ذکر است که این موارد دارای ماندگاری بیشتری می باشند.

آشنایی با جنس بدلیجات خاص

از لحاظ جنس می توان بدلیجات خاص را به صورت زیر طبقه بندی نمود:

  1. برنزی: این موارد از ترکیب دو فلز مس و قلع ساخته شده اند.
  2. برنجی: این موارد از ترکیب مس و روی به وجود آمده اند.
  3. ژوپینگ: این نوع بدلیجات در اصل مسی هستند اما رویه آنها از طلا یا رادیوم می باشد.

به صورت کلی می توان بیان داشت که برای ساخت این زیورآلات از مس استفاده می شود زیرا مس رنگ قرمز زیبایی دارد و انعطاف آن بسیار زیاد است.

  • بررسی بدلیجات از لحاظ رویه:

قیمت بدلیجات زنانه و دخترانه به موارد متفاوتی وابسته می باشد. یکی از مهمترین فاکتورها جنس رویه است. روکش ها نقش بسزایی در دوام و ماندگاری زیورآلات دارند. از سوی دیگر افرادی که پوست های حساس دارند باید به این مورد توجه ویژه ای نمایند. رویه این زیورآلات می تواند درخشان و آینه ای باشد تا نظرها را به راحتی جلب نماید. برخی از روکش های پرطرفدار به قرار زیر هستند:

  1. طلا:

روکش طلا یکی از گران ترین رویه هایی می باشد که برای بدلیجات آبکاری طلا مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب زیورآلات زنانه دارای این روکش هستند. البته با توجه به عیار روکش طلا که ممکن است 14، 18 یا 24 باشد، قیمت نیز متفاوت می باشد. هر اندازه رویه طلا ضخیم تر باشد به همان اندازه قیمت نیز افزایش می یابد. روکش طلا در دو رنگ زرد و سفید موجود می باشد. محصولات ژوپینگ اغلب از این روکش استفاده می نمایند.

معرفی انواع بدلیجات خاص

  1. نقره:

بدلیجات خاصی نیز در بازار وجود دارند که از روکش نقره استفاده می نمایند. این موارد نسبت به رویه طلا، قیمت کمتری دارند. باید بیان نمود که نقره دارای کیفیت و دوام خوبی است. به همین دلیل ماندگاری زیورآلات را افزایش می دهد. نقره زیبایی خاصی دارد و پس از طلا جزو مواردی است که بسیار زیبا است.

  1. تیتانیوم:

روکش تیتانیوم نیز می تواند رنگ نقره ای براقی را برای این زیورآلات به ارمغان بیاورد. این مورد نسبت به نقره قوی تر می باشد و درخشندگی بیشتری دارد. البته ممکن است به مرور زمان تیره و کدر شود.

  1. رادیوم:

در بین بدلیجاتی که داخل بازار وجود دارند، روکش رادیوم طرفداران زیادی دارد. این رویه هیچگونه حساسیتی را برای پوست ایجاد نمی نماید. از سوی دیگر دوام بالایی دارد. همچنین باید بیاد داشت که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به طلا می باشد. این رویه مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارد.

 

بدلیجات خاص چه ویژگی هایی دارند

  1. استیل:

امروزه انواع اکسسوری های خاص وجود دارند که دارای روکش استیل هستند. همانگونه که می دانید، استیل دوام و ماندگاری بالایی دارد. این مورد نسبت به سایر رویه ها دیرتر تغییر رنگ می دهد. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت آنها با توجه به عیار استیل مورد استفاده می تواند متفاوت باشد.

انگشتر بدلیجات زنانه و دخترانه نگین دار مارک سی ام (CM) | آرتانامیک

شما می توانید با کلیک روی صفحه بدلیجات و اکسسوری های فروشگاه آرتانامیک تمامی محصولات این دسته بندی را مشاهده نمایید.

به جز موارد بالا روکش های دیگری نیز در بازار وجود دارند. به طور مثال روی نیز برای زیورآلات دخترانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا رنگ ثابتی دارد و در برابر ادکلن و عرق نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

با توجه به مواردی که در این مقاله بیان شد برای خرید بدلیجات خاص نیاز است تا موارد متفاوتی را مدنظر قرار داد. قیمت زیورآلات خاص نیز با توجه به جنس، طرح و نوع این زیورآلات می تواند متفاوت باشد. در این مقاله تلاش شد تا برخی از مهمترین فاکتورهایی که برای خرید این دست زیورآلات باید مد نظر قرار داد، بیان گردد.

 

https://www.dorsetware.com/guide-gold-plating/

https://www.thermofisher.com/blog/metals/how-gold-plating-is-done-step-by-step/

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید