هر آنچه که باید در خصوص بدلیجات آبکاری شده بدانید

بدلیجات زنانه و مردانه امروزه به وفور استفاده می شوند. آیا می دانستید که این موارد نیز نیاز به مراقبت و حتی آبکاری دارند؟ شما با آبکاری می توانید ظاهر بدلیجات شیک خود رو درخشان و براق نمایید. در حال حاضر برخی از افراد به دلیل حساسیت هایی که دارند نمی توانند از طلا استفاده نمایند به همین دلیل بدلیجات زیبا و شیک گزینه خوبی محسوب می شوند. قیمت بدلیجات به فاکتورهای زیادی وابسته است که مهمترین مورد نوع آنها است. بدلیجات می توانند انواع متفاوتی چون دستبند، گردنبند، گوشواره انگشتر یا حلقه داشته باشند.

تنها تفاوتی که بدلیجات دخترانه با طلا، نقره و ... دارند، نوع فلزی می باشد که در ساختار آنان مورد استفاده قرار می گیرد. جواهرات می توانند از فلزات گرانبها ساخته شوند یا از مواردی چون استیل، مس و برنج تهیه گردند. باید بیان نمود که هر اندازه کیفیت فلز بهتر باشد، احتمال کدر شدن آن کمتر می باشد. عموما مواردی چون طلا یا پلاتین ضد حساسیت می باشند اما گاها نیز برخی از افراد به آنان آلرژی دارند و باید از اکسسوری های زیبا بهره ببرند.

آبکاری بدلیجات:

بسیاری از افراد تصور می نمایند که بدلیجات دخترانه و زنانه را پس از کدر شدن باید دور انداخت و دیگر قابل استفاده نیستند. در واقعیت به این شکل نمی باشد. شما می توانید زیورآلات زیبای خود را آبکاری نموده و برای طولانی مدت از آنان بهره ببرید. در زیر می توانید دلایل آبکاری را مطالعه نمایید:

راهنمای آبکاری بدلیجات

  • می توانید رنگ فلزها را برگردانید. بسیاری از فلزها آبکاری می شوند تا درخشان تر به نظر برسند. از همین رو اگر که آبکاری شوند همیشه درخشان و براق باقی خواهند ماند. در نظر داشته باشید که با آبکاری ضخامت رویه فلز بیشتر می شود.
  • در برخی حالات ممکن است شما از رنگ بدلیجات خاص خود خسته شده باشید. در این وضعیت می توانید آنها را آبکاری نمایید. نقره ای و طلایی دو رنگ پرطرفداری می باشند که در آبکاری مورد استفاده قرار می گیرند.
  • در نظر داشته باشید که آبکاری از کدر شدن فلز جلوگیری می نماید. لذا افرادی که از زیورآلات خود مدام استفاده می نمایند لازم است تا حتما آنها را آبکاری نمایند.
  • در برخی موارد مشاهده شده است که پوست افراد به برخی از فلزها واکنش آلرژیک دارد. در این وضعیت پیشنهاد می شود تا از آبکاری استفاده گردد.

نحوه آبکاری بدلیجات نقره

نحوه آبکاری نمودن:

اگر پس از خرید بدلیجات دخترانه به هر دلیلی قصد آبکاری آنها را دارید، باید در نظر داشته باشید که این فرآیند شیمیایی زمان زیادی نیاز ندارد. در این پروسه ابتدا باید اکسسوری را به خوبی تمیز نمایید. برای صیقلی نمودن آنها عموما از نمک استفاده می شود. البته با توجه به نوع فلز ممکن است از تمیزکننده های دیگر نیز استفاده شود.

فلزات گرانبها اغلب در پروسه آبکاری خوب ظاهر می شوند ولیکن برای آبکاری فلزات ارزان قیمت نیاز است که یکسری مراحل اضافی طی شود. در این مرحله باید روی فلز را با یک فلز دیگر مثل رادیوم یا نیکل پوشاند. با این کار فلز شما دیرتر کدر می شود. پروسه آبکاری را می توان در مراحل زیر خلاصه نمود:

  • سمباده زدن: از بین بردن ناهمواری ها
  • چربی زدایی: حذف هرگونه چربی
  • پرداخت ها: پر کردن شیارها و خوردگی ها
  • خشک کردن: از بین بردن هرگونه چربی که روی فلز باقی می ماند، آبکشی و خشک نمودن

به صورت کلی در نظر داشته باشید که در پروسه آبکاری فلز مد نظر شما در داخل مایعی قرار می گیرد که دارای جریان الکتریکی است. با این کار روی فلز مد نظر یک روکش کاتیون قرار می گیرد که این لایه مازاد باعث مقاوم شدن فلز مدنظر می شود. در نظر داشته باشید که این لایه مازاد می تواند تا 2 درصد وزن بدلیجات را افزایش دهد.

پروسه آبکاری بدلیجات توسط تولیدی ها و شرکت های مختلف انجام میشود. شرکت های بزرگ از فناوری های جدید استفاده می کنند که همین امر باعث میشود کیفیت محصول نهایی بسیار بالا باشد.

فروشگاه آرتانامیک با ارائه بدلیجات و اکسسوری های آبکاری طلا و نقره که توسط شرکت های معروف و بزرگ تهیه شده اند خیال مشتریان را از این بابت راحت کرده تا مشتریان عزیز بدون هیچ دغدغه ای با توجه به سلیقه خود محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

شما می توانید با کلیک روی صفحه بدلیجات و اکسسوری های فروشگاه آرتانامیک تمامی محصولات این دسته بندی را مشاهده نمایید.

انگشتر روکش طلا زنانه و دخترانه برند ژوپینگ

نکاتی که در زمان آبکاری بدلیجات باید مد نظر قرار داده شوند:

با توجه به توضیحاتی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که آبکاری تا چه حد می تواند برای بدلیجات مهم تلقی شود. برای این کار توصیه می شود تا موارد زیر را همواره مدنظر قرار دهید:

  • برای تمیز کردن زیورآلات زنانه بهتر است از دینام بهره گرفته شود. با استفاده از این مورد خطوط عمیقی که روی کار وجود دارند نیز از بین می روند. البته اگر فلز مورد استفاده با روغن پنزا تمیز شود، براقیت چند برابری به دست می آورد.
  • برای اینکه در هر مرحله بتوانید چربی ها و سطح کار را به خوبی تمیز نمایید، توصیه می شود تا از سدیم و پودرهای شوینده استفاده نمایید.
  • ظرفی که برای آبکاری استفاده می شود، بهتر است که از فایبرگلاس یا پیرکس باشد. در این صورت حین آبکاری در مجاورت با مواد، واکنش شیمیایی ایجاد نمی شود و خراب نمی گردد.

جمع بندی:

اگر پس از اینکه اکسسوری ها و زیورآلات خاص خود را آبکاری نمودید، متوجه شدید که براقیت لازم را ندارند، توصیه می شود تا به کمک یک پارچه نم دار اقدام به تمیز نمودن آنها کنید. در این صورت مواد شوینده از روی فلز کنار می روند و همین مورد نیز براقیت آن را افزایش می دهند. در یک فروشگاه بدلیجات اغلب انواع متفاوت اکسسوری در رنگ ها و جنس های مختلف وجود دارد اما برای خرید بدلیجات آبکاری طلا باید بسیار محتاطانه برخورد نمایید. این موارد نیاز به روال نگهداری خاصی دارند. لذا توصیه می شود تا به هیچ وجه در برابر گزینه های تیز چون شن و ماسه قرار نگیرند. از سوی دیگر ممکن است گرما نیز رنگ فلز مورد استفاده شما را تغییر دهد از همین رو می بایست حتما به شرایط جوی نیز دقت نمایید.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید