تخته نرد اصلی را از آرتانامیک بخواهید

تخته نرد اصلی را چگونه بشناسیم؟

تخته نرد اصلی در انواع مختلفی تولید می شود. تخته نرد را هم از جنس چوب، هم از جنس ام دی اف و هم از جنس چرم می سازند. چوب هایی که برای تولید تخته نرد اصلی به کار گرفته می شوند به طور معمول شامل: چوب گردو، چوب راش و چوب روس هستند. همانطور که واقف هستید، چوب های گردو و راش در دسته مستحکم ترین و مرغوب ترین چوب ها قرار دارند. چوب گردو استحکام بی نظیری دارد و در عین حال انعطاف داشته و قابلیت شکل پذیری بالایی را به خود اختصاص داده است. چوب راش هم در جنگل های سرسبز شمال ایران به فراوانی رویش دارد اما در حال حاضر از چوب وارداتی استفاده خواهد شد که از مرغوبیت و استحکام بالا برخوردار بوده و قابلیت کنده کاری های مربوط به منبت کاری را دارد‌.

تخته نرد اصلی که از چوب گردو تهیه می شود در طیف های قهوه ای روشن و تیره قرار می گیرد! چرا که چوب این درختان در گستره رنگ قهوه ای روشن تا تیره هستند.

تخته نرد اصلی و شطرنج سنندج طرح هورامان

 

تخته نرد و شطرنج سنندج طرح هورامان

تخته نرد اصلی تهیه شده از چوب چندین مزیت دارد:

ثبات در رنگ: همانطور که واقف هستید، چوب نسبت به تغییرات محیطی مقاومت بالایی داشته و کمتر دچار آسیب می شود. فرضا رنگ چوب تا سالیان دراز ثابت است و تغییر بسیار محسوسی دارد. این در حالیست که تخته نرد اصلی که از چوب تهیه میشود بعضا با هنر منبت کاری جلوه داده می شود و سپس صیقل یافته و جلا می خورد. اگر در گذر زمان رنگ آن اندکی تغییر کرد، می توانید با استفاده از روغن جلا مجدد آن را به جلوه و درخشش اولیه برگردانید. البته شایان ذکر است تخته نرد های منبت در ظاهری مات نیز ساخته می شوند که بیش از پیش حس و حال طبیعی چوب را جلوه خواهند کرد.

از مواردی که ممکن است موجب ایجاد تغییر رنگ در تخته نرد اصلی شود، تابش نور آفتاب یا قرار گیری در معرض مستقیم گرما است. از جمله نکات مهم در شرایط نگهداری تخته نرد آن است که این وسیله را در جایی قرار دهید که کمتر در معرض تابش نور خورشید است. با توجه به اینکه از تخته نرد اصلی به عنوان عضوی چشم نواز در دکوراسیون استفاده می شود، لذا باید توجه داشت که قسمت مورد قرار گیری تخته نرد اصلی به دور از تابش آفتاب باشد. هرچند که تخته نرد اصلی مقاومت بالا در ماندگاری دارد اما رعایت این نکات هم حائز اهمیت است.

تخته نرد منبت کاری شده اصلی فرشته عدالت

تخته نرد منبت کاری شده فرشته عدالت

استحکام و ماندگاری بالا: یکی از مهمترین معیارها برای خرید اشیای زینتی، ماندگاری آن است. با توجه به اینکه یکی از قابلیت های منحصر بفرد تخته نرد اصلی، استفاده از آن به عنوان عضوی از دکوراسیون است، می توان آن را جز اشیای زینتی در نظر گرفت. تخته نرد اصلی که به هنر منبت کاری آمیخته شده باشد یکی از شاهکارهای هنری به حساب می آید. چرا که هنر منبت کاری از هنرهای اصیل ایرانیست که از باستان تاکنون همچنان رواج داشته و در رده برترین هنرهای دستی قرار می گیرد. گذشته از این، هنرمندان منبت کار ایرانی نیز در چیره دستی و تبحر نظیر ندارند و همواره برترین جایگاه ها را در رده بندی های سطح جهان از آن خود کرده اند.

استحکام و ماندگاری تخته نرد اصلی به خاطر استحکام بالای چوب به کار رفته شده در ساختار آن است. با توجه به اینکه باید چوب را منبت کنند، از چوب های مستحکم که مقاومت بالایی در برابر شکنندگی دارند و دارای استحکام هستند استفاده می کنند. البته قابل انعطاف بودن این چوب ها برای پذیرش نقش و نگارهای خیره کننده نیز مورد توجه است.

تخته نرد منبت کاری شده اصلی اسب مینیاتور

تخته نرد منبت کاری شده اسب مینیاتوری

 

تخته نرد اصلی، هدیه ای تکرار نشدنی

تخته نرد اصلی همانی است که به دنبالش هستید. شاید بارها و بارها در مورد اینکه چه هدیه ای برای عزیزانتان بدهید که واقعا خاص باشد فکر کرده اید. گاها این افکار هم راه به جایی نمی برند و شما را کلافه می کنند. اما نگران نباشید! آنچه که ما به شما پیشنهاد داده ایم، خاص، زیبا، و تکرار نشدنی است. تخته نرد اصلی نه تکرار می شود و نه تکراری! این هدیه بی نظیر قطعا عزیزانتان را شگفت زده و غافلگیر میکند.

یکی از مهمترین دلایلی که تخته نرد اصلی را به شما پیشنهاد می دهیم، تنوع بی نظیر آن در طرح و نقش است. همانطور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم، تخته نرد ساخته شده از چوب می تواند توسط منبت کاران برجسته، مورد کنده کاری قرار گرفته و طرح های متعدد و بی نظیری بر روی آن حکاکی شود. تنوع گسترده در طرح و نقش ها، گستره انتخاب شما را بسیط می کند. شما مجبور نیستید طرحی را که دوست ندارید انتخاب کنید! چرا که طرح و نقش ها اینقدر فراوان هستند که شما هرچه بخواهید پیدا می کنید و حتی ممکن است در انتساب زیباترین طرح از میان چندین نقش و نگار، دچار شک و دودلی شوید.

لذا، عزیزان شما در هر سنی که باشند شما می توانید طرح متناسب با روحیه آنان را از میان این زبردستی ها انتخاب کرده و کسی را که دوست دارید مورد محبت خود قرار دهید.

تخته نرد منبت کاری شده اصلی طرح وایکینگ

تخته نرد منبت کاری شده وایکینگ

آرتانامیک برجسته ترین مرجع  تخته نرد اصلی

هنرمندان  متبحر، کاردان و شایسته در آرتانامیک مشغول به تولید طرح های بی نظیر هستند. اگر شما هم به فکر خرید تخته نرد  هستید می توانید به سایت آرتانامیک مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش طرح دلخواهتان اقدام نمایید. در کمترین زمان سفارش شما بررسی شده و نسبت به ساخت و تحویل آن اقدام می شود.

قیمت تخته نرد

قیمت انواع تخته نرد متفاوت می باشد. اما طبیعتا بيشترين هزینه را برای تولید تخته نرد منبت کاری شده باید صرف نمایید. طیف میانی قیمت تخته نرد منبت کاری که بیشتر انواع آن در این رنج قرار میگیرند، به طور تقریبی نزدیک به  ۳/۵۰۰/۰۰۰ هزارتومان است. اما بالاترین قیمت که مربوط به طرح های سه بعدی است، حدود 35/000/000  تومان و بالاتر قیمت گذاری شده است. تخته نرد هایی که از جنس ام دی اف یا چرم هستند قیمت پایین تری یعنی، به طور میانگین حدود ۲۵۰/۰۰۰ هزار تومان دارند. برای مشاهده قیمت دقیق هر تخته نرد به سایت آرتانامیک مراجعه بفرمایید.

 

تخته نرد سنندج اصلی طرح هورامان

تخته نرد سنندج هورامان

تخته نرد سنندج، هم شطرنج و هم تخته نرد!

تخته نرد طرح سنندج از جمله طرح های زیبا و پرفروش تخته نرد می باشد. آنچه که باعث تفاوت تخته نرد طرح سنندج با انواع تخته نرد منبت کاری شده می باشد، نبود منبت کاری روی تخته نرد طرح سنندج می باشد. درواقع، در این نوع تخته نرد به جای منبت کاری در طرف دیگر تخته نرد، طرف دیگر را برای بازی شطرنج استفاده کرده اند. جنس تخته نرد سنندج از چوب مرغوب گردو و ریشه گردو می باشد. به همراه این تخته نرد، کاور گلیمی مخصوص، مهره ها و تاس های درجه یک قرار داده می شوند.

تخته نرد سنندج  در آرتانامیک شامل تخته نرد طرح سنندج می باشد که تصویر آن را در بالا مشاهده می فرمایید. قیمت این تخته نرد  4/200/000 هزار تومان است. با خرید تخته نرد طرح سنندج شما دو نوع بازی خواهید داشت! هم تخته نرد و هم شطرنج.( تمام قیمت های بالا مربوط به تاریخ نگارش این مقاله است هرچند در همین زمان نیز طرح هایی با قیمت پایین تر موجود بوده است)

لازم به ذکر است که اگر جای مهره ها، یا به اصطلاح "شانه های تخته" در تصویر خالی است، برای بهتر نشان داده شدن طرح تخته نرد می باشد. در صورت ثبت سفارش این قسمت حتما در تخته نرد قرار می گیرد.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید