تخته نرد، هم بازی سالم، هم دکوراتیو چشم نواز و هم هدیه ای بی نظیر

تخته نرد، یک انتخاب ممتاز

تخته نرد، در رده اصیل ترین و پرطرفدار ترین بازی های ایران باستان است. این بازی فکری، محفلی سالم و مهیج برای دورهمی های دوستانه می باشد. علاوه بر اینکه یک جنبه کاربردی تخته نرد سرگرمی است، می توان از آن به منظور های دیگری هم استفاده کرد! زیبایی چشم نوازی که این وسیله دارد، آن را به یک دکوراتیو بسیار جذاب و پر تلالو تبدیل ‌کرده است. با این توصیف، می توان این اثر ماندگار را هدیه ای بی نظیر در نظر گرفت. با هدف آشنایی هرچه بیشتر شما با تخته نرد، در ادامه به تفصیل در مورد هر یک از این جوانب کاربردی این شی گرانبها شرح داده ایم.

 

تخته نرد منبت طرح گلستان

تخته نرد منبت طرح گلستان

 

تخته نرد، بازی فکری سالم و شورانگیز

با وجود فراگیر شدن انواع بازی های مجازی، که کمترین زیان آن آسیب به چشم است، جای خالی بازی های فکری بصورت کاملا بارز احساس می شود.

تخته نرد با اینکه از زمان ایران باستان رایج بوده و طرفداران زیادی را به خود جذب می کرده، اکنون هم جایگاه خود را حفظ کرده است. چرا که از هر نظر و جایگاه مفید و جذاب می باشد.

  • تخته نرد، بصورت جمعی بازی می شود، همین خاصیت موجبات دورهم جمع شدن و صمیمیت دوستانه را فراهم می آورد.
  • خاصیت بعدی آن فکری بودنش است. علی رغم یکنواختی های ذهنی که بازی های مجازی دارند، بدون آنکه از خلاقیتی مفید فایده بهره بگیرند، این بازی کاملا خلاق بوده و شور و هیجان برانگیزاننده ای را به دنبال دارد.
  • این بازی کاملا سالم بوده و آسیبی به هیچ قسمی از بدن وارد نمی آورد.چرا که تحرک جسمی خاصی نداشته و تحرک آن مربوط به ذهن است. به علاوه، دیگر بازی هایی که امروزه رایج شده اند، موجبات آسیب به چشم را ایجاد می کنند و این ضرر می تواند جبران ناپذیر باشد. در حالی که در بازی تخته نرد، می توان از میز و صندلی مخصوص به آن استفاده کرد. تا اعضای بدن از جمله گردن، کمر و مهره ها، به صورت کاملا استاندارد قرار گرفته باشد.

 

داخل تخته نرد منبت طرح پرکار هخامنشی

تخته نرد منبت طرح پرکار هخامنشی

تخته نرد، هدیه ای تاپ، متفاوت و غافلگیرانه

شاید وقتی به این فکر میکنید که برای یک دوست چه هدیه ای بخرید که هم مفید باشد و هم شوق او را بر انگیزد، به هیچ نتیجه ای نرسید و حتی از فکر مداوم و بی حاصل به این موضوع کلافه شوید.

ما در اینجا همان چیزی را پیشنهاد میکنیم که شما به دنبالش هستید! درست حدس زدید! تخته نرد.

این هدیه جذاب چندین کاربرد دارد که این خاصیت بر ارزش آن بیش از پیش می افزاید. اگر این اثر هنرمندانه از جنس چوب گردو تهیه شود، بسیار ارزشمند است. این هدیه می تواند هم جنبه قیمتی داشته باشد، هم جلوه گه دکوراتیوی باشد و هم به عنوان سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.

قطعا اثر هنری یک هدیه خاص است که کمتر کسی به ذهنش خطور می کند که  به سراغ آن برود. این وسیله را می توان یک گنجینه ارزشمند در نظر گرفت.

تخته نرد ساخته شده با استفاده از چوب گردو، جنسی محکم و ماندگار دارد که تا سالیان طولانی بدون آسیب باقی می ماند. بنابراین، اگر این شیء ثمین را به عزیزتان هدیه دهید، قطعا با نقطه نظر بر ماندگاری طولانی آن، یاد و خاطر شما تا سالیان طولانی در ذهن می ماند.

مزیت دیگر این انتخاب تنوع بی نظیر آن در انواع شکل و طرح های چشم نواز می باشد که گستره انتخاب شما را بسیط تر می کند. شما می توانید هر طرحی را که مدنظر دارید، گلچین کرده و خریداری نمایید. با توجه به انعطاف پذیری و شکل پذیری که چوب مرغوب گردو دارد، امکان منبت و طراحی هر نوع نقش مطبوع و دلکش بر آن وجود دارد.

تخته نرد منبت پرکار هخامنشی

 

تخته نرد منبت پرکار هخامنشی

گنجینه ای اعلا از چوب گردو

 تخته نرد ساخته شده از چوب گردو، به عنوان یک گنجینه گرانبها مد نظر است. چوب گردو از مرغوب ترین و گرانبهاترین انواع چوب می باشد. استحکام این چوب در کنار شکل پذیری آن، این قابليت را ایجاب کرده که هر نوع طرح و نقشی را بتوان بر روی این چوب منبت کرد.

هنر منبت کاری که از هنرهای اصیل و ماند‌گار ایرانی ست، همیشه حائز اهمیت و ارزش بسیار بوده و هست. هنرمندان منبت کار ایرانی، از قدیم الایام در بالاترین رده های هنرمندان این سبک قرار داشته اند. لذا، وقتی چکیده هنر این چیره دستان بر روی چوب مرغوب گردو منبت می شود، قطعا یکی از شاهکارهای هنری ساخته دست انسان پدیدار می ‌گردد.

با توجه به استحکامی که تخته نرد چوب گردو دارد، دوام آن تا طولانی مدت ماندگار است.

در تولید انواع تخته نرد، منبت کاران، انواع طرح ها اعم از طرح پرکار هخامنشی، گلستان، عقاب و جمجمه، طرح سنندج، سرخپوست، طرح بلوط، طرح عقاب پرواز، طرح میزان، طرح چوگان، اسب مینیاتوری، و انواع بی‌نظیری از طرح ها را در طیفی گسترده، بر روی تخته نرد چوب گردو منبت کرده و به بازار عرضه داشته اند.

این تنوع، دست شما را در انتخاب نقش دلخواهتان باز میگذارد. جلوه بی نظیری که این شی دارد، چشم هر بیننده ای را خیره و انتخاب را دشوار می کند.

تخته نرد منبت طرح پرکار هخامنشی

 

تخته نرد منبت طرح پرکار هخامنشی

یک دکوراتیو، اصیل و چشم نواز

تخته نرد در کنار سرگرم کنندگی ای که دارد و نوعی محفل بازی محسوب می شود، با وجود زیبایی بی بدیلش به عنوان دکوراتیوی دلنشین هم مد نظر است.

شما می توانید این اثر چشم نواز را در قسمت های مختلفی از منزلتان، از قبیل پذیرایی، نشیمن و قرار دهید تا به زیبایی آن زاویه بیفزاید.

اگر شما از این موضوع آگاه نباشید، یک خبر خوشحال کننده برای شما می تواند این باشد که، تخته نرد دارای میز و صندلی مخصوص است! میز و صندلی مخصوص  تخته نرد هم مانند خود این شی از چوب مرغوب و با کیفیت بالا ساخته و پرداخته می شود. شما می توانید این میز و صندلی را تهیه کرد و تخته نرد را بر روی آن قرار دهید، تا نگاه هر بیننده ای به سمت آن خیره شود. همچنین تنوع  گسترده ای که در انواع نگاره ها و ترسیم ها این اثر ماندگار وجود دارد، این امکان را فراهم می آورد که طرح دلخواهتان را بیابید و برگزینید.

 

طرح پرکار هخامنشی

بی گمان دوره هخامنشی از دوره های افتخار آمیز در تاریخ ایران باستان است. قلب هر ایرانی کشش و جاذبه به این برهه از تاریخ باستان کشورش دارد. طبیعتا هنگامی که این مباهات تاریخی بر روی یک بازی اصیل و باستانی حکاکی شود، گنجینه ای نفیس محصول میشود که با گذر زمان بر ارزش آن افزوده می گردد. این درحالیست که با وجود استحکامی که چوب گردو دارد، تخته نرد پرکار هخامنشی تا سالیان طولانی باقی می ماند و با اعتبار و مغتنم تر میشود.

تخته نرد پرکار هخامنشی از زیباترین انواع آن می باشد. همانطور که در تصویر مربوط به تخته نرد هخامنشی مشاهده می فرمایید، در این نوع تخته نرد، سه نوع طرح هخامنشی، یعنی مهر کوروش، فروهر و سرباز هخامنشی منبت شده است.

آرتانامیک انواع تخته نرد را در بهترین کیفیت و زیباترین نقش و طرح ها تولید و عرضه می دارد. قیمت انواع تخته نرد با توجه به استفاده از چوب گردو که از استحکام و مرغوبیت بالایی برخوردار است و بهره وری از هنر اصیل منبت کاری، تعیین می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت آرتانامیک، نسبت به انتخاب طرح دلخواه و ثبت سفارش و یا خريداري آن اقدام نمایید.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید