با تخته نرد منبت آشنا شوید!

با تخته نرد منبت آشنا شوید!

تخته نرد منبت شوالیه، تخته نرد لاکچری، تخته نرد خاص

تخته نرد منبت طرح شوالیه فروشگاه آرتانامیک

 

یکی از زیبا ترین انواع تخته نرد ها، تخته نرد منبت می باشد که با توجه به زیبایی منحصر بفردی که دارد، طرفداران و مشتریان بسیاری در سطح کشور دارد. منبت به ایجاد طرح و نقش های مختلف روی چوب می گویند. انواع بسیار گوناگون و مختلفی از طرح ها و نقش ها وجود دارند که هنرمندان ایرانی این طرح ها و نقش های زیبا را روی انواع مختلف چوب ها پیاده می کنند و اثر های هنری بسیار زیبایی را خلق می کنند. تخته نرد هایی که تحت عنوان تخته نرد های منبت کاری شده تولید شده و به فروش می رسند، معمولا به دلیل انواع طرح ها و نقش های زیبایی که روی آن ها طراحی شده است بسیار گران تر از انواع دیگر تخته نرد ها می باشند. لذا از این نوع تخته نرد ها در بسیاری از موارد به عنوان تخته نرد کادویی نیز استفاده می شود و می توان آن ها را به دوستان و یا آشنایان خود هدیه داد. این نوع تخته نرد ها به دلیل زیبایی منحصر بفردی که دارند، می توانند به عنوان دکور نیز در خانه ها مورد استفاده قرار گیرند. تخته نرد منبت کاری شده ی طرح شوالیه، یکی از جدید ترین طرح ها در زمینه ی تخته نرد های منبت می باشد که توسط فروشگاه آرتانامیک ارائه شده است. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با تخته نرد منبت آشنا کرده و درباره ی آن و انواع چوب هایی که در تولید این نوع تخته نرد مود استفاده قرار می گیرند، توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

داخل تخته نرد منبت طرح شوالیه، داخل ریشه تخته نرد

داخل تخته نرد منبت طرح شوالیه

تخته نرد منبت چیست؟

هنر منبت، یکی از هنر های قدیم و اصیل ایرانی است که از گذشته های بسیار دور این هنر نزد ایرانیان وجود داشته و از آن برای خلق آثار هنری بسیار زیبای ایرانی استفاده می کردند. این هنر کماکان به عنوان یکی از بهترین و زیبا ترین هنر ها نزد ایرانیان می باشد و اساتید بسیاری در کشور ایران در این زمینه فعالیت می کنند و آثار هنری بسیار زیبایی در این زمینه خلق کرده و روانه ی بازار فروش این محصولات می کنند. این نوع هنر در شهر های قدیمی و باستانی ایران از جمله شهر های اصفهان و شیراز بیشتر از شهر های دیگر کشور مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع هنر باستانی و قدیمی ایران، در زمینه ی تولید انواع محصولات و صنایع دستی ایرانی استفاده می شود که تخته نرد منبت کاری شده، یکی از این وسایل و محصولات منبت می باشد که بسیار زیبا و چشم نواز بوده و طرفداران بسیار زیادی در سطح کشور دارد. بسیاری از این آثار هنری به نسبت ارزش هنری بالایی که دارند، از قیمت های مناسبی برخوردار بوده و با صرف هزینه ی به نسبت کمی می توان این نوع وسایل بازی را خریداری کرد. هر چه اثر هنری و طرح ها و نقش های به کار رفته روی این تخته نرد ها بهتر و زیباتر باشد، مشتریان و طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب می کند و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. در مورد تخته نرد منبت شوالیه که یکی از جدید ترین محصولات تولید شده در فروشگاه آرتانامیک می باشد، با توجه به این که این نوع اثر هنری از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و نقش و نگار هایی که روی این نوع تخته نرد حک شده اند، بسیار زیبا و چشم نواز می باشند و همچنین به دلیل اندازه بزرگتر از تخته نرد های معمول و منبت کاری عمیق روی چوب گردو و طرح داخلی آن از ریشه، لذا این نوع تخته نرد منبت از انواع دیگر تخته نرد ها که در گذشته توسط این فروشگاه تولید شده و روانه ی بازار شده اند، قیمت بالاتری دارد.

 

در تولید تخته نرد منبت از چه نوع چوب هایی استفاده می شود؟

هنر منبت یا کنده کاری روی چوب، بایستی روی چوب هایی انجام شود که از مقاومت بالایی برخوردار هستند. چوب هایی نظیر چوب گردو که از جمله ی محکم ترین انواع چوب ها می باشند، در این نوع هنر می توانند بسیار مفید واقع شوند. بعلاوه چوب گردو بسیار زیبا می باشد و این امر می تواند به هنرمند منبت کار در ایجاد انواع طرح ها و نقش های زیبا بر روی این نوع چوب کمک بسیار زیادی کند.

تخته نرد منبت کاری شده طرح پرسپولیس ساخته شده از چوب گردو

تخته نرد منبت کاری شده طرح پرسپولیس

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با تخته نرد منبت آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. درباره ی تخته نرد منبت طرح شوالیه نیز با شما صحبت هایی داشیتم و گفتیم که این نوع طرح یک طرح جدید می باشد که توسط فروشگاه آرتانامیک ارائه شده است. امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار بگیرد.

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید