بررسی قیمت تخته نرد اصیل و غیر اصیل

چه عواملی بر روی قیمت تخته نرد اثر می گذارند؟ این سوالی است که شاید از ذهن بسیاری از ما عبور کرده باشد. قیمت این بازی جذاب و هیجان انگیز و سرگرم کننده یکی از جمله مسائلی است که ذهن ما را در هنگام خرید آن به خود مشغول می کند. چرا که معمولا در هنگام خرید بازی تخته نرد یکی از مواردی که توجه ما را به خود جلب می نماید، قیمت بالا و چشمگیر این بازی می باشد. واقعا چرا یک بازی باید دارای چنین قیمت سنگین و هنگفتی باشد؟ گاهی اوقات آنقدر قیمت تخته نرد بالا و سرسام آور می باشد که دیگر خرید آن برای ما امکان پذیر نخواهد بود. عوامل بسیاری در قیمت گذاری بازی تخته نرد موثر می باشند.

 یکی از مهم ترین آنها، اصیل بودن تخته نرد و غیر اصیل بودن آن می باشد. متاسفانه در بازار های ما هم تخته نرد های اصیل ایرانی وجود دارد و هم تخته نرد های وارداتی و غیر اصیل و تقلبی یافت می شود. تشخیص اصیل بودن یا نبودن تخته نرد از جمله مواردی است که حتما باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. مطمئنا همه ما به دنبال این هستیم که پول خود را برای یک تخته نرد مرغوب و با کیفیت و اصیل خرج نماییم تا یک تخته نرد وارداتی و تقلبی.  بعد از معرفی بازی تخته نرد به بررسی مهم ترین عامل موثر بر روی قیمت تخته نرد یعنی اصل بودن و نبودن آن می پردازیم.

تخته نرد منبت طرح شیخ صنعان، تخته نرد چوب گردو

قیمت تخته نرد

تخته نرد چیست؟

تخته نرد، نرد، نرد ستان، بکگمن یا همان backgammon، وینشیر، نرد شیر و .... نام های مختلفی هستند که معمولا برای این بازی به کار گرفته می شوند. بازی تخته نرد 2000 سال پیش توسط بزرگمهر و به دستور بنیان گذار سلسله ساسانی یعنی اردشیر، ابداع و اختراع شده است. این بازی معمولا 2 نفره انجام می گیرد. با اینکه در این بازی برنامه ریزی و روش و تکنیک و دقت نقش مهمی را در برنده شدن و موفقیت در این بازی ایفا می کنند ولی این شانس و اقبال و بخت است که حرف اول را در بازی تخته نرد می زند. 30 مهره یعنی 15 عدد مهره سیاه و 15 عدد مهره سفید ( نشانگر 30 شبانه روز در یک ماه ) و 2 تاس و یک تخته یا همان صفحه بازی ( نشانگر کره زمین ) از جمله لوازم مورد نیاز برای این بازی می باشد.

 

تفاوت قیمت تخته نرد اصیل و غیر اصیل

همانطور که می دانیم بازارهای کنونی و امروزه را محصولات تقلبی و غیر اصل فرا گرفته است. گاهی اوقات آنقدر تعداد این محصولات تقلبی و بی کیفیت در بازارها زیاد می شود که نمی توانیم از محصولی که خریداری میکنیم اطمینان حاصل نماییم. بازی تخته نرد نیز از این قاعده استثنا نمی باشد و تفاوت های زیادی میان تخته نرد اصیل و غیر اصیل و وارداتی وجود دارد. ولی یکی از مهم ترین تفاوت میان قیمت تخته نرد اصیل و تخته نرد غیر اصیل می باشد. عواملی مانند جنس ( گردو یا سنندج و راش و ام دی اف )، طرح و نگاره های زیبا و منحصر به فرد و مهره ها و تاس ها و ... از جمله مواردی هستند که می توان آنها را به عنوان عوامل تعیین کننده قیمت تخته نرد به حساب آورد. ولی تمام آیتم های گفته شده مختص و ویژه تخته نرد اصیل و مرغوب است.

 

تخته نرد طرح خاتم صدفی، تخته نرد و شطرنج

قیمت تخته نرد

 

برای مشاهده قیمت تخته نرد منبت کاری و ساده از فروشگاه آرتانامیک اینجا را کلیک کنید. 

 

 اگر بخواهیم قیمت دو نسخه اصل و غیر اصل بازی تخته نرد را یکدیگر مقایسه کنیم، این مقایسه به شرح زیر می باشد:

اگر در هنگام خرید تخته نرد با یک تخته نرد ارزان قیمت روبرو شدید، حتما به جنس و متریال سازنده آن شک کنید. تخته نرد هایی که از جنس چوب گردو یا سنندج و یا حتی راش و ام دی اف ( MDF ) طراحی و تولید شده اند، به دلیل داشتن کیفیت و ماندگاری و مقاومت بالا،  دارای قیمت بالاتری نیز می باشد. اما تخته نرد های وارداتی و غیر اصل معمولا از جنس پلاستیک فشرده و یا پلیمر هستند. تخته نرد هایی که از جنس پلاستیک می باشند، قطعا کیفیت پایینی داشته و همچنین طول عمر و ماندگاری بسیار کم و کوتاهی نیز دارد. یکی دیگر مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت تخته نرد حک کردن نقوش برجسته و زیبا و منحصر به فرد توسط خاتم کاری، منبت کاری، معرق کاری و مینیاتور بر روی آن می باشد. خاتم کاری و منبت کاری بر روی تخته نرد آن را به یک تخته نرد نفیس و فاخر تبدیل کرده و موجب افزایش قیمت آن نسبت به تخته نردهای معمولی می شود.  تصاویر سنتی بر روی نسخه تقلبی تخته نرد به صورت چاپی بوده و در نتیجه قیمت آن پایین تر خواهد بود.

همانطور که گفته شد، اصل بودن و نبودن، تاثیر بسزایی بر روی قیمت تخته نرد دارد. با دانستن راه های تشخیص نسخه اصیل از نسخه های وارداتی می توانیم از خرید خود مطمئن و آسوده خاطر باشیم.

۵
از ۵
۲۴ مشارکت کننده
فرانک گفت:
چه منبت خوبی

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید