تخته نرد منبت از چه نوع چوب هایی تولید می شود؟

تخته نرد منبت از چه نوع چوب هایی تولید می شود؟

تخته نرد منبت چوب گردو، تخته نرد منبت کاری شده

خرید تخته نرد

یکی از زیبا ترین، سرگرم کننده ترین، و در عین حال جذاب ترین انواع بازی ها، بازی تخته نرد می باشد که به دلیل جذابیت بسیار زیادی که دارد، مورد پسند و توجه بسیاری از افراد در سطح جهان قرار گرفته و در ایران نیز بسیار مشتری دارد. انواع بسیار مختلف و گوناگونی از این نوع بازی در سطح کشور های جهان وجود دارد که هر کدام، از جنس های مختلفی ساخته شده اند. تخته نرد منبت، یکی از زیبا ترین انواع تخته نرد ها می باشد که در تولید آن، از بهترین و زیبا ترین انواع چوب ها استفاده شده است و به دلیل زیبایی خاصی که دارد، مشتریان بسیار زیادی دارد. یکی از کشور هایی که در زمینه کار های هنری و از جمله آن ها، منبت کاری، به عنوان یکی از برترین کشور ها در سطح جهان شناخته می شود، کشور ایران است. ایران یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین کشور ها در جهان بوده که انواع کار های هنری در این کشور، از گذشته های بسیار دور، انجام شده و در این زمینه، به عنوان یکی از کشور هایی در سطح جهان شناخته می شود که کار های هنری بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته و به فروش می گذارد. یکی از کار های هنری و کار های دستی که بسیار زیبا و دلنشین می باشد، کار منبت کاری یا کنده کاری روی چوب می باشد. تخته نرد منبت، به دلیل استفاده از این نوع هنر، در طراحی تصاویر و الگو های زیبا روی آن، به یکی از پر فروش ترین انواع تخته نرد در ایران و حتی سایر کشور های دنیا تبدیل شده است. این نوع تخته نرد، به این دلیل که روی آن منبت کاری شده است، سالیانه از طرف ایران، به بسیاری از کشور های جهان صادر شده و ارز آوری بسیار مناسبی برای کشور ایران به همراه دارد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با تخته نرد منبت، به عنوان یکی از بهترین انواع تخته نرد، آشنا نموده و درباره انواع چوب هایی که در تولید این نوع تخته نرد به کار می روند، توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

تخته نرد منبت چیست؟

تخته نرد منبت، به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع تخته نرد، سال هاست که توسط تولید کننده های بسیاری در ایران تولید شده و به فروش می رسد. شهر های قدیمی با بافت سنتی در کشور ایران، که از گذشته های دور، تولید انواع محصولات هنری در آن ها رواج داشته است، در تولید این نوع تخته نرد، سرآمد شهر های دیگر بوده و تولید این محصول، با کیفیت بالا و ظاهر زیبا، به یکی از مهم ترین و اصلی ترین منابع درآمد، برای این تولیدی ها تبدیل شده است. در تولید و طراحی ظاهری تخته نرد منبت، معمولا از طرح های بسیار زیبا و متنوعی استفاده می شود تا باعث جلب توجه مشتریان شده و فروش آن ها را بالا ببرد. کیفیت چوب هایی که از آن ها، در تولید تخته نرد منبت، و بطور کلی همه انواع تخته نرد، از قبیل تخته نرد کادویی استفاده می شود بسیار مهم است. اگر این چوب ها، کیفیت لازم را نداشته باشند، ممکن است در هنگام برش کاری و منبت کاری چوب ها، شکسته شده و از بین بروند.

 

چوب های مورد استفاده در منبت کاری

چند نوع چوب وجود دارد که به دلیل دوام و مقاومت بالا، کیفیت عالی و قابل انعطاف بودن آن ها، در کار منبت کاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این چوب ها شامل:

  1. چوب گردو

یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع چوب ها، چوب گردو می باشد. این چوب به دلیل کیفیت بالا، انعطاف و مقاومت کافی که دارد، به یکی از اصلی ترین چوب ها در صنعت تولید انواع کار های منبت کاری، از جمله تخته نرد منبت تبدیل شده است.

تخته نرد و شطرنج منبت کاری، تخته نرد و شطرنج چوب گردو

خرید تخته نرد منبت چوب گردو

  1. چوب راش

یکی دیگر از چوب هایی که بیشتر در جنگل های شمال ایران یافت می شود، چوب راش می باشد که همانند چوب گردو، از مقاومت و انعطاف بالایی برخوردار است. این نوع چوب نیز در صنایع منبت کاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

تخته نرد منبت طرح پرکار هخامنشی، خرید تخته نرد منبت

خرید تخته نرد منبت

کلام پایانی

در این مقاله، سعی شد تا در ابتدا شما را با بازی تخته نرد آشنا نموده و درباره این نوع بازی، توضیحاتی را ارائه دهیم. در ادامه سعی کردیم تا درباره دو مورد از چوب هایی که در تولید انواع تخته نرد، از جمله تخته نرد منبت مورد استفاده قرار می گیرند، صحبت کنیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد رضایت خاطر شما را جلب نماید.

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید