تخته نرد نفیس ایرانی

تخته نرد نفیس و هنر چوب

اختلاط هنر های مختلف در ساخت تخته نرد نفیس، وجه تمایز آن است. کاملا مشهود است که ارزشمند بودن اینگونه کارها بر خاسته از هنرهای وقت گیر و دقیقی است که در آنها به کار رفته است.

هنر هایی حرفه ای چون خاتم کاری، معرق کاری، منبت کاری، مینیاتور که در تخته نرد نفیس به کار برده می شوند، همگی نیازمند مبذول نمودن دقت زیاد استادکاران هستند. نقش هایی که بر پیکره این نوع تخته نرد می نشیند، بسیار با ظرافت انتخاب و نقاشی می شود. مهره های شطرنج بازی مکمل تخته نرد نیز از چوب های گرانی چون چوب درخت راش تهیه می شود. چوب گردو نیز متریال شناخته شده ای در تخته نرد است. کارهای تمام خاتم، طرفداران زیادی در بازار ایران دارد، بخصوص کارهایی که از خاتم شیراز در آنها استفاده شده باشد. مهره های بازی نرد نیز با خاتم کاری پرداخته شده و با روکشی از مخمل با رنگ های زیبا پوشش داده می شوند. استفاده از رنگ های طلایی رنگ و زیتونی رنگ در کارهای لاکچری نفیس بسیار مرسوم است. زمینه های کارها رنگ بندی های خاصی را می طلبد.

تخته نرد نفیس، تخته نرد فروهر، تخته نرد منبت

خرید تخته نرد نفیس از فروشگاه آرتانامیک

 

دکوراتیو و تخته نرد ها

استفاده از تخته نرد نفیس در حکم یک شی دکوراتیو برای فضای داخلی خانه ها می باشد. میز تخته نرد ها، این نقش را به صورت بارزتری ایفا می کنند. ست های میز و صندلی های خوش تراش این محصولات، صورت زیبایی به هر خانه ای با اتاق های با متراژ های نسبتا بالا می بخشد. در داخل کشور علاوه بر هنرمندان شیرازی هنرمندان اصفهانی دست بالا را در تولید این محصولات دارند. لذت بازی نرد با آمیختن زیبایی های دست ساز آن دو چندان می گردد و این شاهکار هنرمندان این رشته از هنر است. ضد ضربه بودن و همچنین استفاده از استخوان در بدنه و چارچوب تخته نرد و همچنین در ساخت تاس ها از ویژگی های تخته نرد نفیس می باشد. در بعضی از موارد هم جنبه ضد آب بودن کارها بسیار مهم است.علاوه بر فلزات برنج و مس، فلزات طلا و نقره نیز اغلب در کارهای گرانتر استفاده می شوند. تخته های طلا کوب شده به وفور در ساخت کارهای نفیس به کار می رود. صدف نیز به عنوان متریالی طبیعی و ارزشمند کم کم جای خود را در استفاده در تخته نرد نفیس خاتم کاری باز می کند.

تخته نرد، خرید تخته نرد، تخته نرد منبت

خرید تخته نرد نفیس مدرن از فروشگاه آرتانامیک

 

تخته نرد نفیس، هدیه ای فراموش نشدنی

تخته نرد نفیس می تواند بهترین هدیه برای  دوستان و عزیزان شما باشد. چراکه ماندگاری بالای داشته و علاوه بر این، هرچه زمان بیشتری از ساخت آن بگذرد، ارزش بالاتری به خود میگیرد. بنابراین این هدیه را می توان به عنوان گنجینه ای ارزشمند تلقی کرد که سالیان طولانی، با دوام و بدون آسیب باقی مانده و یاد خاطر شما را برای عزیزانتان جاودانه می سازد.

علاوه بر ماندگاری طولانی، با توجه به اینکه تخته نرد نفیس از آثار به ارث رسیده از ایران باستان است، انتخاب آن را به عنوان هدیه میتواند نوعی احترام به فرهنگ اصیل بوم و سرزمین خود تلقی کرد. هنر منبت کاری با وجود زیبایی فوق العاده اش در طول چند سال اخیر کمی کمرنگ شده است اما به کار بردن این هنر در ساخت تخته نرد نفیس، بر ارزش و زیبایی بیش از پیش چوب گردو می افزاید.

اگر شما هم علاقمند به بازی های فکری هستید، تخته نرد نفیس می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

تخته نرد نفیس سنندج

تخته نرد نفیس سنندج داخل ریشه

 

 

تماس با پشتیبانی فروشگاه : 02532422119

برای مشاهده محصولات بیشتر اینجا کلیک کنید : Artanamik

 

تخته نرد های مدرن و آینده

تخته نرد نفیس مدرن، امروزه با کیف بیرونی وجه جالبی به خود گرفته است. این محصول به صورت یک کیف جمع شونده با فضای درونی تخته نرد به فروش می رود.البته کارهای سنتی با طرح های مدرن مرز مشخصی برای سلایق تولید کنندگان تخته نرد باقی نگذاشته است. با پیشرفت تکنولوژی امروزه بازی تخته نرد توسط افراد در رایانه ها و موبایل ها انجام می پذیرد. این ارزانی و دسترس پذیری ناشی از تکنولوژی مدرن است. حریفان بازی های رایانه ای وجود حقیقی نداشته و به اصطلاح مجازی می باشند. یادگیری در عصر حاضر عمدتا توسط فضای مجازی صورت می پذیرد. با چند کلیک ساده می توان به روش و قوانین بازی نرد پی برد. البته پر واضح است که هیچ بازیی جای بازی واقعی و ملموس را نمی گیرد. فلسفه بازی در کنار هم بودن و لذت بردن از این زمان است. با پرتاب داو در هر بار و حرکات مهره ها لذت دل انگیزی را در کنار بازی با دیگران تجربه می کنیم. لذتی که با هر حرکت و صحبت های دوستانه بدست می آید. توسعه این بازی می تواند به عنوان یک بازی سالم در دستورالعمل آموزشی قرار گیرد. این فرهنگ باستانی ایرانی است که در بازی نرد متجلی است و پاسداشت آن برایمان واجب است. اشاعه این بازی به عنوان یک بازی فکری به فرهنگ ها و ممالک دیگر نوعی زبان مشترک به وجود می آورد. برگزاری مسابقات بازی نرد و رسمی کردن آن به این روند کمک می نماید.

تخته نرد کادویی، تخته نرد نفیس، تخته نرد لیلی و مجنون

 

خرید تخته نرد نفیس زیبا و هنری از فروشگاه آرتانامیک

 

تخته نرد و شطرنج منبت در مسابقات

استفاده از تخته نرد و شطرنج منبت های کنونی در مسابقات شطرنج، تبلیغی وسیع برای بازی نرد می باشد. قهرمانان شطرنج باز ایرانی که غالبا سرآمد این رشته هستند می توانند سفیران معرفی استفاده از محصولات ناب ایرانی در سطح جهانی باشند. پتانسیل های بالایی در این زمینه در کشور وجود دارد که باید از آن استفاده کرد. اعتلای هنر ایرانی بدون همت مدیران و برنامه ریزان حرفه ای میسر نیست.

۵
از ۵
۲۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید