حس بازی با تخته نرد کنده کاری

بازی و تخته نرد کنده کاری

بازی با تخته نرد کنده کاری شده، یک بازی مفرح است. فلسفه بازی، ایجاد نشاط چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی می باشد. بازی قدمتی به درازای تاریخ بشر دارد. در این میان هر کشوری متناسب با فرهنگ و اعتقادات ویژه مردمان آن، بازی مختص به خود را دارد. هر چه به سنت بازی می پردازیم فیزیکال بودن این بازی ها بیشتر جلوه می کند و به مرور بازی ها به سمت بازی های فکری سوق داده شده اند. بازی های رقابتی امروز به دامان ورزش های حرفه ای گرویده اند. چیزی که مهم است این است که بازی در عمق جان و زندگی انسانها ریشه دوانده و جایگزینی برایش نمی توان در نظر گرفت. نرد بازی، فرهنگ باستانی ایرانی را که خواهان شادی و تفریح بوده است را نشان می دهد. تخته نرد کنده کاری غالبا از قیمت های بالاتری به جهت کیفیت نوع چوب آن برخوردار می باشند. چوب گردو به وسعت فراوانی در این صنعت به کار گرفته می شود.

تخته نرد منبت، خرید تخته نرد، تخته نرد طرح چوگان

تخته نرد کنده کاری با نمایش بازی چوگان

فلسفه بازی

فلسفه بازی چیزی جز پناه بردن به لحظه اکنون نیست و چه بسیار لحظه های مفرحی که در بازی ها شکل می گیرند. همه چیز از کودکی آغاز می شود، زمانی که کودکان به تلنگرها، برای ارتقای سطح فکری و جسمی خود نیاز شدیدی دارند. در این زمان والدین نم نمک با رشد کودکان وسایل بازی آنها را فراهم می کنند از وسایل اسباب بازی گرفته تا تهیه وسایل سمعی بصری برای آنان. به تدریج کودک با رشد فکری و جسمی به امتزاج اسباب و تخیل روی می آورد. این امر به صورت های گوناگون در کودکان مشاهده می شود. نقش پذیری یکی از این صورتها می باشد. نقش هایی که مثلا با ماشین بازی پسران و عروسک بازی دختران مشاهده می شود، به نوعی با ابژه های فرهنگی جوامع، تعریف شده است. بازی تخته نرد کنده کاری می تواند به نوعی پلی میان لذت و فکر بیافریند. در این بازی نقشها در چارچوب های مستطیلی چوبی حل می شوند و رقابت سالم از بازیگران با معجون شادی و نشاط، پذیرایی می کند.

 

تخته نرد و شطرنج منبت کاری، خرید تخته نرد و شطرنج

تخته نرد کنده کاری با بازی شطرنج

 

دیدگاه های صاحب نظران درباره بازی

  • فروید: به زعم او بازی کودکان به درگیری نمادین آنان با شرایط دشوار پیش روی زندگی آنان می پردازد. کودکان در بازی با پیاده کردن نقش ها به آینده پیش روی خود می پردازند. انواع بازی با توجه به الزامات محیطی آنان اجرا می شود. اغلب نقش های خشن و فیزیکال توسط پسران و نقش های عاطفی تر توسط دختران اجرا می گردد.
  • اریکسون: به زعم او باید نظریه بازی فروید را تعمیم داد و ایفای نقش های کودکان در بازی را در مواجهه با موقعیت های دشوار زندگی دانست. به نوعی واقعی سازی محیط در بازی شکل می گیرد. کودک در این شرایط به نقاط عطف زندگی و جنبه های مثبت وقایع پی می برد. با رسیدن به جنبه های مثبت زندگی، او برای زندگی آینده آماده شده است.
  • طبق نظر و تقسیم بندی ژان پیاژه روان شناس معروف، بازی تخته نرد کنده کاری را باید جزو بازی های با قاعده دانست که از سنین 5 سالگی به بعد قابلیت انجام می پذیرد. عملکرد این بازی برخلاف بازی های رمزی مانند، در ابتدای 18 ماهگی تا سن 5 سالگی می باشد. ارزش بازی به جنبه های مختلف فرهنگی، اخلاقی، درمانی، جسمانی و آموزشی آن است.

 

برای مشاهده محصولات بیشتر اینجا کلیک کنید : Artanamik

 

خرید تخته نرد، تخته نرد منبت کاری، تخته نرد چوب گرو، تخته نرد طرح پرسپولیس

تخته نرد کنده کاری زیبا با طرح ایران باستان

 

تخته نرد منبت کاری یک محیط زیبا برای بازی

منبت کاری، محیطی زیبا را به بازیگران بازی تخته نرد کنده کاری می بخشد. افراد با زیبایی های نقش بسته در محیط به نوعی ارتباط برقرار می کنند. با انحنا های موجود، با مهره های زیبای بازی و با قوانین بازی نرد لحظات زیبایی را که در قالب رقابت سالمی است، تجربه می کنند. هر بار که بازیکنان تاس ها را پرتاب می کنند هیجان را به طرفین این بازی که دونفره می باشد و همچنین به تماشاگران بازی می بخشند. خنده ای که در بازی شنیده می شود و آهی که سر داده می شود به نوعی تله پاتی با قوانین زندگی می انجامد. همچنین بازی شطرنج که با قوانین آن اکثرا آشنا هستیم مغز انسان را درگیر می سازد، حرکات دقیقی که در آن انجام می شود به نوعی مغز و غده هیپوکامپوس را فعال تر می سازد و مانع زوال عقلی و فکری افراد می شود.

۵
از ۵
۲۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید