تخته نرد های منت کاری شده

تخته نرد منبت سمبل عشق و هنر ایرانی

تخته نرد منبت تحت سلطه هنر منبت کاری، جلوه زیبایی به صنایع دستی کشور ما می بخشد. نقش برجسته هایی که با تراش و کنده کاری بر روی چوب قرار می گیرد منجر به خلق آثار زیبایی در حوزه صنعت هنر تخته نرد می بخشد. به جرات می توان کانون اشاعه منبت کاری بر روی چوب را شهر ملایر ایران عنوان نمود. این صنعت از نقش برجسته بر روی سپرهای جنگی و شمشیر ها و ادوات جنگ در گذشته نمود پیدا کرده و امروزه به صنایع دستی کشورها رنگ و رونق جدیدی بخشیده است. به جرات می توان تاثیر این منبت کاری را در زیبایی حوزه هایی چون مبلمان منازل انکار نمود. تخته نرد منبت امروزه با زیبایی خاص در فروشگاه های عرضه محصولات و صنایع دستی جلوه می کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با تخته نرد منبت کاری شده، به عنوان یکی از جذاب ترین انواع تخته نرد، آشنا نموده و درباره قیمت و نحوه خرید آن، توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تخته نرد منبت کاری، خرید تخته نرد، تخته نرد چوب گردو

خرید تخته نرد منبت طرح اسب مینیاتوری از فروشگاه آرتانامیک

 

شیوه های اجرای تخته نرد منبت کاری

امروزه به دو شیوه اعمال منبت کاری انجام می گیرد: شیوه سنتی یا همان شیوه دستی است که ظرافت آن غیر قابل اغماض می باشد و دیگری شیوه مکانیکی و ماشینی CNC  که دارای مزایای تسریع بخشیدن به منبت بر روی تخته نرد ها و همچنین پیاده سازی طرح های پیچیده تر می باشد. تخته نردهای ایران کیفیت بسیار بالایی دارد و در شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز طرح های زیبایی از تخته نرد چوب گردو ساخته می شود.

تخته نرد و شطرنج منبت، خرید تخته نرد و شطرنج

خرید تخته نرد و شطرنج منبت کاری از فروشگاه آرتانامیک

تخته نرد و شطرنج منبت

 بازی شطرنج به نوعی در صنعت چوب با بازی تخته نرد آمیخته است. مهره های زیبای منبت کاری شده و حاشیه های زیبای منبت بر روی چوب بازی تخته نرد، خود کتابی از عجایب دستان هنرمندان ایرانی است. ایرانیان همواره در سنت عشق ورزی در کار با چوب، گوی سبقت را از اجنبیان و دیگر تمدن ها ربوده اند. و امروز با تلفیق ماشینی و دستی منبت بر روی چوب آثار با کیفیت و بدیع از انتظار می آفرینند. هنر منبت بر روی چوب در نقطه مقابل معرق کاری که بر روی فلزات و با ضربات بر روی سطوح فلزی صورت می گیرد قرار دارد. تخته نرد منبت ایرانی نماد حوصله و تلاش هنرمندان ایران زمین است.

 

خرید تخته نرد نفیس، تخته نرد و شطرنج منبت، تخته نرد و شطرنج چوب گردو

خرید تخته نرد منبت با شطرنج منبت کاری شده از فروشگاه آرتانامیک

 

برای آشنایی بیشتر با مزایای استفاده از تخته نرد و شطرنج به همراه هم میتوانید به " این لینک " مراجعه کنید.

 

خرید تخته نرد منبت کاری شده از چه راه هایی قابل انجام است؟

خرید انواع تخته نرد ها، می تواند از راه های مختلفی و به منظور های متفاوتی انجام شود. به عنوان مثال می توان تخته نرد را به عنوان کادو به یک دوست یا فامیل داد. تخته نرد کادویی همانند تخته نرد منبت، از جمله زیبا ترین و جذاب ترین انواع تخته نرد می باشد که در طراحی و تولید آن ها بسیار ظریف و زیبا عمل شده است و به عنوان کادو می تواند به افراد داده شود. راه های مختلفی که از طریق آن ها می توان اقدام به خرید تخته نرد منبت کاری شده کرد، شامل موارد زیر می باشند:

  1. خرید تخته نرد منبت کاری شده، به صورت اینترنتی

یکی از راه های خرید انواع وسایل بازی، از جمله تخته نرد، روش اینترنتی می باشد. در این روش معمولا تولیدی ها و فروشندگان تخته نرد، با طراحی سایت های اینترنتی، اقدام به معرفی و فروش محصولات خود می نمایند. در این نوع روش فروش تخته نرد، معمولا قیمت تخته نرد کم تر از روش حضوری می باشد. در خرید اینترنتی، معمولا تخفیف هایی اعمال می شود تا باعث ترغیب بیشتر خریداران به خرید این نوع وسیله بازی شود. یکی از مزایای این روش، این است که خرید تخته نرد، می تواند از جا های مختلف ایران صورت گرفته و برای خرید، نیازی نیست به مرکز استان و یا شهر های بزرگ تر سفر کرد.

خرید تخته نرد، تخته نرد فروهر، تخته نرد منبت

خرید تخته نرد منبت طرح فروهر از فروشگاه آرتانامیک

  1. خرید تخته نرد منبت کاری شده به صورت حضوری

بیشتر در شهر های بزرگ و مخصوصا شهر هایی مثل اصفهان و شیراز که کار منبت در آن ها از قدیم الایام انجام شده است، این روش خرید معمول می باشد. در این روش خرید، فرد در فروشگاه های فروش این نوع محصولات حضور پیدا کرده و اقدام به خرید این نوع محصول می کند.

 

تقسیمات میدان بازی تخته نرد

برای بازی تخته نرد که بازی است باستانی، عدد و حروف بیانگر تناسباتی هستند که از قدیم الایام و نسل به نسل و به طور شفاهی به دست ما رسیده اند. 24 خانه ای که در آن تعبیه می شود معرف 24 ساعت شبانه روز می باشد. 4 قسمت زمین بازی معرف 4 فصل سال. مهره های سفید و سیاه کروی بازی معرف شب و روز. تاس ها معرف شانس در زندگی. مهره ها نماد انسان ها. گردش مهره ها معرف اعمال انسان ها. عدد سی مهره معرف سی شبانه روز ماهیانه و برداشتن مهره ها از روی تخته نرد در پایان بازی معرف مرگ آدمیان است. شاید این تناسبات در طول زمان تغییر کرده باشد، ولی روح بازی به ما در القای معانی سمبل ها و اعداد کمک می نماید. قوانین بازی تخته نرد یادآور حرکات انسان در حیطه بازی آفرینش می باشد. حرکاتی که بسان ریختن تاس بخت و اقبال در میدان آفرینش است. توافقات صورت گرفته در انجام این بازی با رعایت اعتدال و احترام به نظر بازیکنان صورت می گیرد به طور مثال: برای انتخاب نفری که رنگ مهره ها را تعیین می کند، قانون کمترین یا بیشترین تاس ریخته اعمال می گردد. این قانون همچنین می تواند در بازی شطرنج و انتخاب رنگ مهره ها مصداق پیدا نماید. روح بازی سفر است. سفری با دوست و رفیق در زمانی که بن مایه اش عشق و دوستی است و رقابتی مهیج برای اعضای خانواده و دوستان.تخته نرد منبت القاگر عشق همزیستی انسان با انسان است .

 

تخته نرد منبت کاری، تخته نرد چوب گردو، خرید تخته نرد

خرید تخته نرد منبت طرح رستم و اژدها از فروشگاه آرتانامیک

 

تخته نرد منبت آمیزه حیات و تلاش

تخته نرد منبت بازی، حکایت زنده بودن چوب و آتش درون انسان ها را بازگو می کند. این تخته های چوبی گواه جاودانگی حیات دنیوی برای جهانیان هستند. کارهای چوبی جاویدان می مانند و داستانی می سازند از تلاش هنرمندان برای تبیین اندیشه های منعطف در نظامات انسانی. تکنولوژی های جدید می توانند منبت را به قله زیبای این هنر برسانند.توسعه صنعت هنر منبت بر روی چوب می تواند دریچه ای باشد برای فرار از منابع نفتی و سود فراوانی عاید کشور ما کند. در دنیای بی رحم بازی های اینترنتی توسعه بازی های سنتی از نسلی به نسل دیگر می تواند مرهمی باشد بر زخم کمبود های ارزش های انسانی. لمس تخته نرد های منبت کاری شده لمس دستان هنرمندی است که با کوشش و تلاش، پیکر زمخت چوب را خراشیده و شکل داده است.

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید